Zeď v celkové délce 251,5 metrů bude přesýpaná a založená na velkoprůměrových pilotách. Součástí sanace je rovněž propojení přídatných pruhů v levém jízdní pásu dálnice D10 u Mladé Boleslavi, konkrétně připojovacího pruhu Exit 46 Kosmonosy a odbočovacího pruhu Exit 44B M. Boleslav, přičemž vzdálenost přídatných pruhů je cca 1300 metrů.
Půjdete volit do Senátu?Anketa
Tato úprava má za účel zvýšit bezpečnost na daném úseku, kdy se dopravní proud s velkou intenzitou připojuje do průběžného jízdního pruhu dálnice a následně se po zhruba jednom kilometru zase z tohoto průběžného jízdního pruhu odpojuje směrem do centra Mladé Boleslavi.
Propojení přídatných pruhů tedy zjednoduší pohyb tohoto dopravního proudu bez nutnosti zařazení do průběžných jízdních pruhů dálnice a tím přispěje i ke zvýšení bezpečnosti na daném úseku. Tento fakt bude mít i pozitivní vliv na kapacitu v tomto místě.
V podstatě tím vznikne identický stav, který už zde je v pravém jízdním pásu ve směru na Turnov. Úpravy budou zahrnovat rozšíření stávající zpevněné krajnice o cca 1,75 m v závislosti na kolísání současné šířky zpevnění a nutné zemní práce spojené s úpravou dálničního tělesa.
Jelikož stavební práce budou probíhat z pozemků mimo komunikaci, bude krajnice oddělena svodidly a v celém úseku se bude jezdit v režimu vedení dopravy 2+2 provizorní jízdní pruhy, a to po celou dobu stavebních prací.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV