Jedná se zejména o modernizaci a rozšíření výrobních technologií v souladu s koncepcí Průmyslu 4.0. Nové roboty se budou podílet na výrobě elektromobilů a stávající výrobní linky doznaly přestavbu v souvislosti s příchodem nejnovější generace motorů řady EA211 EVO. Pokračuje také budování infrastruktury nezbytné pro provoz elektromobilů.
Nejvíce změn proběhlo ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Modernizace a rozšíření kapacit se dotklo svařovny, lakovny a montáže vozů. Již nyní se započalo s instalací nových svařovacích robotů, které budou zajišťovat výrobu připravovaného elektromobilu, jehož premiéra je naplánovaná na rok 2020.
Rozsáhlé úpravy ve výrobě se týkají také přechodu na novou generaci motorů řady EA211 EVO, které se vyznačují modernější konstrukcí. Motory mají zásadní odlišnosti, jako je například vysokotlaké vstřikování, efektivnější systém přeplňování a chlazení nebo nové řídicí jednotky. Montáž tohoto pokročilého pohonného ústrojí včetně spojení s převodovkou vyžaduje odlišné postupy, k jejichž zavedení je vhodná delší odstávka, jako je právě celozávodní dovolená.
Během léta investovala automobilka také do vylepšení komunikací uvnitř závodu v Mladé Boleslavi a jeho nejbližším okolí. V červenci byla v Mladé Boleslavi zahájena výroba nového městského SUV Škoda Kamiq.
Ve všech třech lokalitách, ve kterých má Škoda Auto výrobní závody, pokračuje budování nezbytné infrastruktury pro elektromobilitu. V současné době je připraveno více než 450 nabíjecích bodů, celkem automobilka do roku 2025 počítá s vybudováním přibližně 7000 nabíjecích bodů.
V rámci rozvoje automobilky probíhá postupné navyšování výrobních kapacit, automatizaci a robotizaci ve výrobních úsecích ve všech třech závodech v České republice v souladu s koncepcí Průmyslu 4.0. Během celozávodní dovolené bylo ve všech výrobních halách zrealizováno přibližně 180 projektů, z toho v Mladé Boleslavi 130.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV