Nyní bychom chtěli obyvatelům lokality „Na Habeši“ i dalším zájemcům představit upravený kompromisní návrh, který obsahuje koncepci území v situačním zákresu a slovním komentáři autorizovaného technika v oboru dopravní stavby Ing. Zdeňka Fiedlera. Vzhledem k postupujícím pracím na obnově inženýrských sítí je nutné začít s občany co nejdříve projednávat a projektovat proměnu uličního prostoru v ulici Husova – občany začneme kontaktovat již v těchto dnech. Vizualizaci možné podoby uličního prostoru Husovy ulice z per architektů Ing. arch. Lucie Pavlištíkové a Ing. arch. Kristiana Holana taktéž přikládáme.
V případě ostatních řešených ulic (Mánesova, Komenského, Přemyslova a Boženy Němcové) je vzhledem k dalším plánovaným obnovám inženýrských sítí v nadcházejících měsících a letech možné s podrobným projednáváním a projektováním počkat. Samotné úpravy proběhnou až po výměně sítí. Prosíme tedy občany těchto ulic o trpělivost – konkrétní podobě ulic se budeme věnovat až v druhé etapě, nejdříve od září 2019.
A co jsou hlavní společné rysy, které by celá obnovená lokalita Na Habeši měla mít?
Důraz bude kladen na zpomalení provozu na komunikacích - v celé lokalitě bude jednotný dopravní režim „zóna 30“ s předností zprava (s výjimkou ulice Mattušova, kde úpravy charakteru ulice neproběhnou, a kde je již nyní "obytná zóna"), ke zpomalení dopravy přispěje také částečné zúžení vozovky a mírné a pozvolné zvýšení a materiálové odlišení křižovatek;
- cílem úprav je také snížení množství dešťových vod odváděných do jednotné kanalizace s využitím zelených ploch a vodopropustné dlažby;
- doplnění veřejné zeleně do ulic bude respektovat uložení inženýrských sítí, ale také obavy občanů z přílišného zastínění či vlhkosti domů – konkrétní umístění zeleně bude projednáno s majiteli či obyvateli přilehlých domů, ve většině případů bude - zeleň nízká a snadná na údržbu, v části ulic Komenského a Přemyslova, popř. i Mánesova a Boženy Němcové chceme dojednat i umístění vhodných stromů;
- vzhledem k četným připomínkám občanů bude zajištěn dostatek parkování v ulicích – v každé ulici bude po jedné straně vyhrazen a materiálově odlišen pruh pro parkování v kombinaci se zelení (v blízkosti křižovatek bude nízká zeleň vždy), zároveň bude možné automobily zaparkovat i na druhé straně vozovky;
- v každé ulici bude alespoň jeden dostatečně široký chodník o šířce minimálně 175 cm, tak aby byl umožněn pohyb i osobám s omezenou schopností pohybu a orientace.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV