Mnichovo Hradiště: Představujeme upravený návrh na proměnu lokality Na Habeši

15.07.2019 19:53

Od představení prvního návrhu úprav lokality Na Habeši na začátku dubna uplynuly 3 měsíce. Může se to zdát jako dlouhá doba. Bylo však nutné sesbírat, vypořádat a v mnohých případech zapracovat připomínky od téměř stovky domácností či jednotlivců, ale také Dopravního inspektorátu Policie ČR nebo nového architekta města MgA. Jana Světlíka.

Mnichovo Hradiště: Představujeme upravený návrh na proměnu lokality Na Habeši
Foto: Wikipedia, autor ŠJů
Popisek: Mnichovo Hradiště. Ulice 1. máje, kostel sv. Jakuba.

Nyní bychom chtěli obyvatelům lokality „Na Habeši“ i dalším zájemcům představit upravený kompromisní návrh, který obsahuje koncepci území v situačním zákresu a slovním komentáři autorizovaného technika v oboru dopravní stavby Ing. Zdeňka Fiedlera. Vzhledem k postupujícím pracím na obnově inženýrských sítí je nutné začít s občany co nejdříve projednávat a projektovat proměnu uličního prostoru v ulici Husova – občany začneme kontaktovat již v těchto dnech. Vizualizaci možné podoby uličního prostoru Husovy ulice z per architektů Ing. arch. Lucie Pavlištíkové a Ing. arch. Kristiana Holana taktéž přikládáme.

V případě ostatních řešených ulic (Mánesova, Komenského, Přemyslova a Boženy Němcové) je vzhledem k dalším plánovaným obnovám inženýrských sítí v nadcházejících měsících a letech možné s podrobným projednáváním a projektováním počkat. Samotné úpravy proběhnou až po výměně sítí. Prosíme tedy občany těchto ulic o trpělivost – konkrétní podobě ulic se budeme věnovat až v druhé etapě, nejdříve od září 2019.

A co jsou hlavní společné rysy, které by celá obnovená lokalita Na Habeši měla mít?

Důraz bude kladen na zpomalení provozu na komunikacích - v celé lokalitě bude jednotný dopravní režim „zóna 30“ s předností zprava (s výjimkou ulice Mattušova, kde úpravy charakteru ulice neproběhnou, a kde je již nyní "obytná zóna"), ke zpomalení dopravy přispěje také částečné zúžení vozovky a mírné a pozvolné zvýšení a materiálové odlišení křižovatek;
- cílem úprav je také snížení množství dešťových vod odváděných do jednotné kanalizace s využitím zelených ploch a vodopropustné dlažby;
- doplnění veřejné zeleně do ulic bude respektovat uložení inženýrských sítí, ale také obavy občanů z přílišného zastínění či vlhkosti domů – konkrétní umístění zeleně bude projednáno s majiteli či obyvateli přilehlých domů, ve většině případů bude - zeleň nízká a snadná na údržbu, v části ulic Komenského a Přemyslova, popř. i Mánesova a Boženy Němcové chceme dojednat i umístění vhodných stromů;
- vzhledem k četným připomínkám občanů bude zajištěn dostatek parkování v ulicích – v každé ulici bude po jedné straně vyhrazen a materiálově odlišen pruh pro parkování v kombinaci se zelení (v blízkosti křižovatek bude nízká zeleň vždy), zároveň bude možné automobily zaparkovat i na druhé straně vozovky;
- v každé ulici bude alespoň jeden dostatečně široký chodník o šířce minimálně 175 cm, tak aby byl umožněn pohyb i osobám s omezenou schopností pohybu a orientace.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…