Mnichovo Hradiště: Představujeme upravený návrh na proměnu lokality Na Habeši

15.07.2019 19:53

Od představení prvního návrhu úprav lokality Na Habeši na začátku dubna uplynuly 3 měsíce. Může se to zdát jako dlouhá doba. Bylo však nutné sesbírat, vypořádat a v mnohých případech zapracovat připomínky od téměř stovky domácností či jednotlivců, ale také Dopravního inspektorátu Policie ČR nebo nového architekta města MgA. Jana Světlíka.

Mnichovo Hradiště: Představujeme upravený návrh na proměnu lokality Na Habeši
Foto: Wikipedia, autor ŠJů
Popisek: Mnichovo Hradiště. Ulice 1. máje, kostel sv. Jakuba.

Nyní bychom chtěli obyvatelům lokality „Na Habeši“ i dalším zájemcům představit upravený kompromisní návrh, který obsahuje koncepci území v situačním zákresu a slovním komentáři autorizovaného technika v oboru dopravní stavby Ing. Zdeňka Fiedlera. Vzhledem k postupujícím pracím na obnově inženýrských sítí je nutné začít s občany co nejdříve projednávat a projektovat proměnu uličního prostoru v ulici Husova – občany začneme kontaktovat již v těchto dnech. Vizualizaci možné podoby uličního prostoru Husovy ulice z per architektů Ing. arch. Lucie Pavlištíkové a Ing. arch. Kristiana Holana taktéž přikládáme.

V případě ostatních řešených ulic (Mánesova, Komenského, Přemyslova a Boženy Němcové) je vzhledem k dalším plánovaným obnovám inženýrských sítí v nadcházejících měsících a letech možné s podrobným projednáváním a projektováním počkat. Samotné úpravy proběhnou až po výměně sítí. Prosíme tedy občany těchto ulic o trpělivost – konkrétní podobě ulic se budeme věnovat až v druhé etapě, nejdříve od září 2019.

A co jsou hlavní společné rysy, které by celá obnovená lokalita Na Habeši měla mít?

Důraz bude kladen na zpomalení provozu na komunikacích - v celé lokalitě bude jednotný dopravní režim „zóna 30“ s předností zprava (s výjimkou ulice Mattušova, kde úpravy charakteru ulice neproběhnou, a kde je již nyní "obytná zóna"), ke zpomalení dopravy přispěje také částečné zúžení vozovky a mírné a pozvolné zvýšení a materiálové odlišení křižovatek;
- cílem úprav je také snížení množství dešťových vod odváděných do jednotné kanalizace s využitím zelených ploch a vodopropustné dlažby;
- doplnění veřejné zeleně do ulic bude respektovat uložení inženýrských sítí, ale také obavy občanů z přílišného zastínění či vlhkosti domů – konkrétní umístění zeleně bude projednáno s majiteli či obyvateli přilehlých domů, ve většině případů bude - zeleň nízká a snadná na údržbu, v části ulic Komenského a Přemyslova, popř. i Mánesova a Boženy Němcové chceme dojednat i umístění vhodných stromů;
- vzhledem k četným připomínkám občanů bude zajištěn dostatek parkování v ulicích – v každé ulici bude po jedné straně vyhrazen a materiálově odlišen pruh pro parkování v kombinaci se zelení (v blízkosti křižovatek bude nízká zeleň vždy), zároveň bude možné automobily zaparkovat i na druhé straně vozovky;
- v každé ulici bude alespoň jeden dostatečně široký chodník o šířce minimálně 175 cm, tak aby byl umožněn pohyb i osobám s omezenou schopností pohybu a orientace.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ladislav Václavec byl položen dotaz

Zdraví máme jen jedno

Pane senátore, hlasoval jste pro senátní novelu zaměstnávání zahraničních zubařů u nás. Tito studenti medicíny, možná lékaři mají pracovat pod dohledem českého l=kaře, který asi podle vás nemá co na práci a tak bude dohlížet. Bez řádně ukončené zkoušky z českého jazyka a slevovat z náročnosti aproba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Přerov: Světelný smog se sníží, obměnou projde skoro 400 venkovních světel

10:23 Přerov: Světelný smog se sníží, obměnou projde skoro 400 venkovních světel

391 nových svítidel, 9 regulátorů napětí a 11 rozvaděčů veřejného osvětlení. Přerov plánuje ve druhé…