Stalo se tak na základě požadavků veřejnosti na opětovné zavedení spoje, který byl jako komerční spoj ČSAD Ústí n. O. bez náhrady zrušen dnem 31. 8. 2014. Protože jiný ranní autobus na Brno z Moravské Třebové nejede, studenti, žáci a lidé dojíždějící do škol či zaměstnání na této trase tak přišli o možnost přímé dopravy do Brna. Zmíněný spoj nebyl Pardubickým krajem finančně podporován, navíc dle sdělení náměstka Duška není možné hradit najeté km na území mimo kraj. To znamená, že se obce na zrušené trase (Rychnov,St. Město, M. Třebová, Dl. Loučka, Křenov, Březina a Slatina) na nákladech budou muset spolupodílet v částce zatím vyčíslené na 580.304 Kč za rok. „Oslovil jsem všechny dotčené obce. Mimo Dlouhé Loučky všechny projevily zájem na obnovení autobusového spoje, i vůli jednat o spolupodílu na provozu. Nyní bude na nás, jak vyjednáme své podíly na náhradě těchto nákladů. Chci vyjádřit naději, že nám to podaří. Při posledním jednání s náměstkem Duškem a poté i s ředitelem ČSAD Ústí nad Orlicí Radkem Kuběnkou jsme dospěli k výsledku, kterým je opětovné zavedení spoje 720307 ve stejných časech, prozatím na náklady ČSAD Ústí n. O.,“ uvedl starosta Moravské Třebové Miloš Izák. „Chtěl bych velmi ocenit míru vstřícnosti ředitele ČSAD Radka Kuběnky, stejně jako Jaromíra Duška, který našim obcím pomohl vyjednat tento příznivý výsledek.“ Autobus bude jezdit v pracovní dny a to počínaje platností nového jízdního řádu, tedy od 15. 12. 2014 (linka č. 720307), za náklady dopravce prozatím do konce února 2015.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva