Olomouc má ojedinělý areál pro adrenalinovou jízdu na horském či bikrosovém kole

09.10.2015 19:14

Vyznavači freestylové jízdy na kolech se dočkali, Olomouc má ojedinělý areál pro adrenalinovou jízdu na horském či bikrosovém kole. Bikepark vyrostl v městské části Slavonín. V prostoru bývalé pískovny jej vybudovalo město za 3 a půl milionu korun. Bikepark bude veřejnosti přístupný zdarma.

Olomouc má ojedinělý areál pro adrenalinovou jízdu na horském či bikrosovém kole
Foto: olomouc.cz
Popisek: Olomoucká radnice

Adrenalinovou jízdu na horském či bikrosovém kole v podobě zdolávání menších či větších uměle vybudovaných hliněných i dřevěných překážek si budou moci v bikeparku užít úplní začátečníci, ale i zkušenější jezdci. Nový areál, který krajskému městu dosud chyběl, vznikl v někdejší slavonínské pískovně během tří měsíců. „Kromě čtyř různě náročných drah s překážkami jsme k němu vybudovali také potřebnou příjezdovou cestu, místo pro správce a parkoviště. Bikepark bude provozován jako veřejně přístupné hřiště,“ objasnil investiční náměstek primátora Filip Žáček. „S jeho vybudováním nám výrazně pomohly evropské peníze, dotace činí celkem 3,3 milionu korun,“ dodal náměstek Žáček.

Terénní vlny různého tvaru a vzdálenosti, překážky modelované ze zeminy či vystavěné ze dřeva, nic z toho olomouckému bikeparku o rozloze deset tisíc metrů čtverečních nechybí. Čtyři dráhy různé obtížnosti i délky začínají na startovacím pahorku, který je čtyři metry vyvýšený nad okolním terénem. Nejdelší dráha má délku 231 metrů, nejkratší měří 148 metrů. Na tváři nového sportoviště se podíleli samotní bikeři. „Výhodou areálu je fakt, že jsou v něm čtyři tratě různých obtížností. Dvě tratě sjedou i malé děti a jsou vhodné na učení pro úplné začátečníky, další dvě jsou náročnější a vyžadují určité zkušenosti,“ popisuje spoluautor studie bikeparku Kamil Tatarkovič. „Od současného bikeparku si slibujeme především skvělé zázemí pro provozování techničtějšího ježdění na horském kole. Tento styl je stále populárnější a lidé chtějí zkoušet přejíždění hliněných boulí, překážek, či jiných terénních nerovností,“ vysvětlil za olomoucké bikery jezdec Světového poháru Kamil Tatarkovič.

„Freestylové tréninkové plochy v terénu Olomouci dosud skutečně výrazně chyběly. Bikepark je proto dalším dobrým příkladem naší snahy o systematické budování sportovišť a rozšiřování nabídky volnočasových aktivit mládeže,“ uvedl náměstek primátora Aleš Jakubec. „Přál bych si proto, aby nový areál lákal nejen vyznavače tohoto druhu sportu, ale oslovil právě i další mladé lidi k aktivitě venku. Občanské sdružení, s nímž o provozování jednáme, plánuje sport představit i úplným začátečníkům, pořádat zde pro zájemce pravidelné tréninky, exhibice a závody,“ popisuje potenciál bikeparku Aleš Jakubec.

Příprava projektu nového sportoviště začala sice už v roce 2009, ale kvůli komplikacím ve zpracování dokumentace se termín stavby několikrát posunul. „Řekl bych, že Bikepark Olomouc je svým způsobem ojedinělý projekt v rámci ČR. V republice máme několik velkých areálů v kopcích mimo velká města nebo bikrosové tratě ve městech, ale takovéto tratě a podobný areál tu opravdu není,“ zhodnotil výsledek Kamil Tatarkovič.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Varnsdorf: Poplatky za odpad a psa nyní vyřídíte z pohodlí domova. Město spouští portál občana

20:27 Varnsdorf: Poplatky za odpad a psa nyní vyřídíte z pohodlí domova. Město spouští portál občana

Neřešte úřední hodiny a neztrácejte čas u přepážky. Mějte místní poplatky jednoduše pod kontrolou a …