Ombudsman Prahy 5 si na nezájem občanů nemůže stěžovat. Rostoucí zájem přibrzdil až nouzový stav

10.02.2021 8:34

První půl rok existence má za sebou ombudsman MČ Praha 5. V průměru vyřizuje na deset stížností či podnětů měsíčně. Kvůli zavedení nouzového stavu a dočasnému zrušení návštěvních hodin nabízí pomoc přes email či telefon.

Ombudsman Prahy 5 si na nezájem občanů nemůže stěžovat. Rostoucí zájem přibrzdil až nouzový stav
Foto: MČ Praha 5
Popisek: Radnice Prahy 5

„Agendu ombudsmana jsme zřídili od 1. června loňského roku a zájem byl tak velký, že se v září musel rozsah úředních hodin více než zdvojnásobit. Teď v době nouzového stavu je zájem trochu slabší, protože občané dávají přednost osobnímu jednání,“ říká ombudsman MČ Prahy 5 Jiří Vejmelka.

Občany Prahy 5 v loňském roce nejvíce trápila problematika dopravy, zejména zón placeného stání a dopravních opatření. V těsném závěsu pak byla bytová problematika. Samostatnou kapitolou jsou pak stížnosti na špatnou práci úřadu.

„Většinou šlo o stížnosti na nedostatky v komunikaci. Jde hlavně o problémy, které řeší současně více odborů a komunikace může váznout. Vesměs šlo o stížnosti oprávněné a řešitelné,“ dodává Jiří Vejmelka.

Podle jeho slov občané také projevili zájem o zřízení občanské poradny, která dříve na Úřadu městské části fungovala. Návrh by měl posoudit Výbor pro otevřenou radnici.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ostrava: Město hledá zhotovitele expozice tučňáků

22:09 Ostrava: Město hledá zhotovitele expozice tučňáků

Zhotovitele netypické, zato velmi atraktivní stavby hledá město Ostrava. Zoologická zahrada a botani…