Kvalitu poskytovaných služeb prověří ještě podrobný průzkum kvality služeb porovnávající Slunečnici s ostatními podobnými zařízeními v Ostravě. Vypracuje ho externí firma. V současné době se finalizují zadávací podmínky pro připravované výběrové řízení na zpracovatele této zakázky.
Anketu spokojenosti formou dotazníkového šetření v domově organizoval odbor sociálních věcí a zdravotnictví ostravského magistrátu loni v listopadu. Byla součástí opatření, které přijalo město Ostrava po sérii odvysílaných televizních reportáží kritizujících péči v Domově Slunečnice. Otázky byly adresovány klientům a jejich blízkým a také zaměstnancům domova. V obou případech se do šetření zapojilo přes třicet procent respondentů, což je prakticky dvojnásobek zapojených lidí, než v minulosti. Dotazy byly v porovnání s předchozími šetřeními více zaměřeny na aktuální atmosféru v domově, na mezilidské a pracovní vztahy a také na chování zaměstnanců.
Většina klientů, bezmála 90 procent, se podle svého vyjádření v domově cítí dobře, nikdo nezvolil variantu velmi špatně. Chování a vystupování zaměstnanců hodnotí klienti i jejich blízcí v 89 procentech případů kladně. Pětadvacet procent klientů ale zmínilo i nějaké negativní zkušenosti, svědectví nevhodného chování zaměstnanců uvedlo 20 procent odpovídajících. Klienti a jejich blízcí také upozorňují na některé nedostatky v organizaci práce a řešení stížností, uvítali by zlepšení kvality stravy a rozšíření nabídky aktivizačních činností.
Přestože většina dotázaných zaměstnanců uvedla, že má ke své práci kladný vztah, ve svém hodnocení byl personál domova kritičtější než klienti a jejich rodiny. Šedesát pět procent respondentů je rádo, že může pracovat ve Slunečnici, 53 procent by domov doporučilo také novým zaměstnancům. Pracovníci ale upozornili na váznoucí komunikaci mezi jednotlivými útvary a jejich vedoucími a v některých případech na dlouhodobé neřešení problémů, nedostatek pracovních pomůcek, zdravotního personálu i zaměstnanců v přímé péči, na špatnou organizaci práce i plánování směn, na nízké platové ohodnocení. Vadí jim malá podpora a motivace ze strany vedení a zcela omezené možnosti kariérního růstu. Přesto většina zaměstnanců, celkem 56 procent, hodnotila atmosféru na pracovišti jako dobrou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV