Území nabídnuté k prodeji má rozlohu 35,07 hektaru a nejnižší nabídková cena byla stanovena městem na 195 645 275 korun bez DPH. Tato cena zahrnuje veškeré náklady, které město vynaložilo na přípravu lokality. Vymezena je na západě a na severu novou trasou ulice Bohumínské (silnice I/58) a na jihu pozemky železniční trati Českých drah Ostrava-Bohumín.
Stávající území je dnes zcela zdevastované a prakticky vysídlené. Jedná se o lokalitu, ve které před povodní v roce 1997 převládala funkce bydlení s občanskou vybaveností. Vlivem hornické činnosti zde ve 20. až 60. letech minulého století došlo k poklesům povrchu terénu až o tři metry a celé území se dostalo pod úroveň hladiny „běžných“ průtoků v nedaleké řece Odře. Při povodních v roce 1997 byla celá oblast zaplavena, následovala její devastace, postupné vylidnění a došlo k vzniku tzv. sociálního brownfieldu.
Po povodních nebylo reálné zajistit obnovu rezidenční zástavby, proto město začalo pracovat na majetkovém zcelení pozemků, které po ukončení procesu nabídlo k realizaci vhodného developerského záměru. Jeho podmínkou bylo vyřešení aktuálně nejzásadnějšího problému území, jímž je eliminace bezodtokového charakteru této oblasti. Tento záměr potvrdil i zpracovaný strategický plán fajnOVA, ve kterém je projekt vytvoření rozvojové zóny začleněn mezi vlajkové projekty u strategického cíle „Zlepšit prostředí pro rozvoj podnikání“ v prioritě „Bohatství v lidech“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV