V rámci projektu s názvem Rozvoj rovného přístupu ke vzdělávání ve městě Ostrava pomohly stovky pedagogů tisícům žáků ohrožených školním neúspěchem. Na pěti pilotních působili také školní asistenti a koordinátoři inkluze. Projekt, který takto podporoval inkluzivní vzdělávání na základních školách, končí poslední červencový den. Od začátku příštího školního roku na něj naváže projekt Rozvoj rovného přístupu ke vzdělávání ve městě Ostrava III, který zajistí navazující péči o žáky a také potřebnou pomoc základním školám.
Projekt je zaměřen primárně na pomoc školám se začleňováním a prací s žáky ze sociálně slabých rodin, kteří nemívají dostatečné zázemí na přípravu do školy, postrádají motivaci k učení, nemají o vzdělávání zájem, chybí jim podpora ze strany rodičů, nejsou dostatečně vybaveni školními pomůckami a často nemají základní pracovní návyky. Díky projektu školy získávají finanční prostředky na odborníky, kteří pracují se žáky a rodinami, na plný nebo poloviční úvazek.
„Ve chvíli, kdy na školách tito experti nepůsobí, musí problémy spojené s inkluzí řešit členové učitelského sboru. A ti na ně často nejsou připraveni. Nově přijatí odborníci na školách se věnují nejen péči o děti, ale pomáhají i učitelům v řešení nových a obtížných situací. Největší výhodu spatřuji v tom, že jsou tito odborníci přímo ve školách a situaci mohou řešit hned a odborně, “ řekla náměstkyně primátora pro školství a sport Andrea Hoffmannová a dodala, že za tři roky ve školách přibylo téměř sto odborníků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV