Nový projekt naváže na předchozí aktivity města, které v pěti mateřských školách a ve středisku volného času v lokalitách se socioekonomicky znevýhodněným a kulturně odlišným prostředím zavedlo asistenty sociální inkluze.
„Ve městě realizujeme menší i celoměstské projekty, které posilují vzdělávání a obohacují standardní vzdělávací systém o nové prvky, od pomoci hůře vzdělavatelným dětem až po otevření nových možností pro zvláště talentované žáky. Máme za to, že peníze vložené právě do vzdělávání a rozšíření běžně fungující nabídky se městu v budoucnu mnohonásobně vrátí. V roce 2017 jsme zahájili pilotní projekt zaměřený na intenzivní individuální vzdělávání zaměřené na konkrétní skupinu předškoláků. Pokračovat v něm budeme i v následujících letech, protože inkluzivní vzdělávání je potřebné nejen na školách, ale je potřeba s ním začít již v rámci předškolního vzdělávání,“ uvedla náměstkyně primátora pro školství a sport Andrea Hoffmannová.
Do původního projektu Rozvoj rovného přístupu ke vzdělávání ve městě Ostrava II, který začal v září 2017 a končit bude za několik dní, se zapojila pětice mateřských škol a středisko volného času, ve kterých působí asistenti sociální inkluze. Na něj naváže nový projekt, na kterém město spolupracuje s Rodinným a komunitním centrem Chaloupka. Kromě pěti původních mateřských škol se do něj zapojily tři další. V každé školce by měl pracovat jeden školní asistent. Tito nepedagogičtí pracovníci budou poskytovat větší podporu zejména dětem ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, u kterých je předpoklad, že by mohly být ohroženy školním neúspěchem po svém nástupu do základní školy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV