Zmizí starý známý kolejový rošt, který bude nahrazen zatravněným systémem pevné jízdní dráhy. Díky ní lidé pocítí znatelné snížení hluku i vibrací z tramvajové dopravy. Dopravní podnik Ostrava (DPO) zajistí rovněž rekonstrukci 3 přilehlých zastávek – Telekomunikační škola, Poruba Vozovna a VŠB-TUO. Tato trať představuje klíčovou spojnicí mezi Porubou a dalšími ostravskými částmi.
„Po rekonstrukci tratě ve Svinově a po loňské úspěšné revitalizaci smyčky Vřesinská teď v Porubě vznikne nejdelší zatravněný úsek tramvajové tratě ve městě. Jedná se o obdobný koncept, který naši cestující znají už z ulice Výškovické. Věříme, že i přes dočasné nepohodlí Porubané zvýšení komfortu z jízdy MHD ocení. Navíc systém pevné jízdní dráhy přináší i ekonomickou návratnost, neboť nevyžaduje tak častou stavební údržbu, zatravnění pak přispívá ke snížení prašnosti,“ uvádí generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Miroslav Svozil, náměstek ostravského primátora pro dopravu, doplňuje: „Nástupiště zastávek budou osazeny novým mobiliářem ve standardu města Ostrava, obdobně jako například na zastávce Kotva nebo Důl Jindřich. Nově zrekonstruovaná nástupiště místním nabídnou kombinaci hned několika prvků bezpečnosti: bezbariérový nástup do tramvají, osvětlení nástupní hrany a zábradlí v zastávkách.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV