Ostrava hledá provozovatele bikesharingu na další dva roky

15.07.2022 14:27 | Tisková zpráva

Ostrava hledá dodavatele bikesharingu pro území statutárního města Ostrava na dvě příští léta 2023 a 2024. Do 29. července 2022 mohou podávat nabídky zájemci, zajišťující služby veřejně sdílených jízdních kol.

Ostrava hledá provozovatele bikesharingu na další dva roky
Foto: Ostrava.cz
Popisek: Ostrava

Bikesharing je zajišťován ve všech 23 městských obvodech, kde jsou umístěny cyklostojany, určené pro odkládání kol a sloužící jak provozovateli služby sdílených kol, tak veřejnosti. Lidé do těchto cyklostojanů mohou kola umístit bez poplatků za jejich užívání. V současnosti provozuje bikesharing v Ostravě společnost Nextbike, díky podpoře města je každá zápůjčka kola do 15 minut pro uživatele zdarma.

„Služba sdílených kol funguje ve městě již čtvrtým rokem a tento způsob dopravy je velmi oblíbený. V Ostravě je celoročně v provozu přes 1 000 sdílených kol umístěných v 356 stanicích. Registrovaných uživatelů v aplikaci pro půjčení kola je letos téměř 72 tisíc. V loňském roce uskutečnili 515 000 výpůjček, při kterých ujeli víc jak 717 000 kilometrů. Vzhledem k tomu, že v závěru letošního roku skončí smlouva se stávajícím provozovatelem Nextbike, je zapotřebí nalézt provozovatele této oblíbené služby i pro další léta. Z analýzy výpůjček vyplývá potřeba pokračování finanční podpory ze strany města, chceme-li udržet nebo dále rozšířit rozsah využití této služby ekologické dopravy," vysvětluje Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora.

Základní počet stanic je pro příští dvě léta stanoven na 330, nicméně v průběhu provozu se může měnit. Příští provozovatel by měl zahájit službu v lednu roku 2023, nejpozději však k 1. březnu roku 2023, a zajistit ji do konce roku 2024. Provozovatel musí poskytnout v exponovaných měsících roku (červnu až září) minimálně 1 100 jízdních kol, na jaře a na podzim (konkrétně v březnu, dubnu, květnu a pak říjnu a listopadu) 800 kol, v zimě (od prosince do února) minimálně 400 jízdních kol.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Bc. Tomáš Kubín byl položen dotaz

Proč EU nezačne u sebe?

Vám přijde v pořádku, že prosazuje zákaz spalovacích motorů, aktuálně chce, aby velké firmy používaly jen elektroauta, mimochodem otázkou je, co je podle EU velká firma?, ale to, že politici létají z Bruselu do Štrasburku, to EU nevadí? Neznečišťují letadla snad životní prostředí mnohem víc? A k čem...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Advent v Praze 2 bude opět bohatý

10:23 Advent v Praze 2 bude opět bohatý

Advent se už nezadržitelně blíží a s ním i první vánoční trhy v Praze, na náměstí Míru.