„Provozní doba je od 19 do 9 hodin každý den po celý rok. Hlavně v zimě tato služba pomáhá, aby nebyli lidé ohroženi na životě. Pro vstup je potřeba mít 30 korun, případně se dá platba odložit na první pracovní den. Další podmínkou je maximálně 0,8 promile alkoholu. Klienti mají kromě lůžka k dispozici ještě hygienické zázemí a dostanou teplou polévku. Služba má čtyři lůžka,“ uvedl Ondřej Prchlík, sociální pracovník služby.
Noclehárna Samaritán vznikla v roce 2007 v místnosti u vstupu do budovy, kde byla dříve lavice pro klienty Azylového domu, kteří nemohli být vpuštěni do budovy, protože nesplnili pravidla. Vznik služby ovlivnily změna legislativy a vznik zákona o sociálních službách a také projekt, financovaný z ESF, který v té době Charita realizovala. Zákon nově popisoval jednotlivé služby a ze zkušeností bylo vyhodnoceno, že služba noclehárna je v Otrokovicích potřeba. Pro její vznik bylo potřeba prostory upravit a vybudovat hygienické zázemí se sprchovým koutem, WC a umyvadlem, zajistit lůžka a skříňky pro klienty. To se podařilo a služba začala od 1. ledna 2007 pomáhat klientům.
„Noclehárna Samaritán je často místem, kde se klienti z „ulice“ stabilizují, odpočinou si, začnou se starat o hygienu a vyřizovat si doklady, sociální dávky a další záležitosti k tomu, aby si našli stabilnější bydlení. K tomu jim pomáhají pracovníci v sociálních službách a sociální pracovník. Často se stává, že pak přejdou na Azylový dům nebo do jiného bydlení,“ doplnil Ondřej Prchlík.
Noclehárnu ročně využije víc než 40 klientů, kteří by jinak zůstali venku. Služba tak pomáhá, aby se nezhoršoval jejich zdravotní stav a měli finančně a rychle dostupnou pomoc.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.