Otrokovice: Jak to bylo s Noclehárnou Samaritán

22.08.2021 15:20 | Zprávy

K příležitosti 30 let založení Charity Otrokovice vzpomínáme, jak to bylo s jednotlivými službami, které Charita poskytuje. Nejmenší službou je Noclehárna Samaritán, která je ve stejné budově jako Azylový dům Samaritán a nabízí pomoci mužům bez přístřeší. Jak již sám název napovídá, mohou zde přespat přes noc klienti, kteří by jinak zůstali venku.

Otrokovice: Jak to bylo s Noclehárnou Samaritán
Foto: panoramio.com
Popisek: Otrokovice

„Provozní doba je od 19 do 9 hodin každý den po celý rok. Hlavně v zimě tato služba pomáhá, aby nebyli lidé ohroženi na životě. Pro vstup je potřeba mít 30 korun, případně se dá platba odložit na první pracovní den. Další podmínkou je maximálně 0,8 promile alkoholu. Klienti mají kromě lůžka k dispozici ještě hygienické zázemí a dostanou teplou polévku. Služba má čtyři lůžka,“ uvedl Ondřej Prchlík, sociální pracovník služby.

Noclehárna Samaritán vznikla v roce 2007 v místnosti u vstupu do budovy, kde byla dříve lavice pro klienty Azylového domu, kteří nemohli být vpuštěni do budovy, protože nesplnili pravidla. Vznik služby ovlivnily změna legislativy a vznik zákona o sociálních službách a také projekt, financovaný z ESF, který v té době Charita realizovala. Zákon nově popisoval jednotlivé služby a ze zkušeností bylo vyhodnoceno, že služba noclehárna je v Otrokovicích potřeba. Pro její vznik bylo potřeba prostory upravit a vybudovat hygienické zázemí se sprchovým koutem, WC a umyvadlem, zajistit lůžka a skříňky pro klienty. To se podařilo a služba začala od 1. ledna 2007 pomáhat klientům.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Bc. Tomáš Kubín byl položen dotaz

Proč EU nezačne u sebe?

Vám přijde v pořádku, že prosazuje zákaz spalovacích motorů, aktuálně chce, aby velké firmy používaly jen elektroauta, mimochodem otázkou je, co je podle EU velká firma?, ale to, že politici létají z Bruselu do Štrasburku, to EU nevadí? Neznečišťují letadla snad životní prostředí mnohem víc? A k čem...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cheb: Přípravy projektu Strategického podnikatelského parku pokračují

7:03 Cheb: Přípravy projektu Strategického podnikatelského parku pokračují

Navzdory intenzivní veřejné debatě, která hlasování předcházela, se místního referenda zúčastnilo je…