Pardubice: Agendu dokladů zrychlí další pracoviště

01.09.2012 11:05

Od září bude na magistrátu v Pardubicích fungovat nové pracoviště na vydávání občanských průkazů a cestovních dokladů. Na rozdíl od pěti již instalovaných, které financoval stát jako garant této agendy, šesté pořídilo město z vlastních prostředků. Chce tak zvýšit komfort služeb na oddělení, které letos, po změnách v legislativě, čelí enormnímu náporu klientů.

Pardubice: Agendu dokladů zrychlí další pracoviště
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

„Od jara jsme denně zažívali ohromný nápor žadatelů o doklady, zejména o pasy, které od června musí mít všechny děti cestující do zahraničí. Nyní už je žadatelů méně, ale na výdeji hotových dokladů se ještě stále tvoří fronty,“ řekl vedoucí odboru správních agend Petr Kramář.

Fronty na pasy a občanské průkazy se tvořily po celé republikce. Vedle povinnosti vybavit při výjezdu do zahraničí cestovním dokladem i malé děti  jsou totiž od 1. ledna letošního roku vedle pasů opatřovány biometrickými údaji i občanské průkazy. Přijetí žádosti, jehož součástí je také pořízení těchto údajů, je delší a je na ně třeba speciální pracoviště, stejně jako pak na vydání dokladu. Obce však od státu dostaly před osmi lety vybavení pouze pro agendu pasů. Na něm od letošního roku musejí zvládat také přijímání žádostí i vydávání občanských průkazů.

„Situace byla naprosto neúnosná. Přijali jsme jednoho pracovníka, na maximum rozšířili úřední hodiny za cenu přesčasů, ale bylo jasné, že to není definitivní řešení. Proto se město rozhodlo financovat pořízení dalšího pracoviště z vlastního rozpočtu. Lze na něm vyřizovat žádosti o nové občanské průkazy a vydávat hotové OP i pasy. Za jeho výpůjčku a servis do konce roku 2015 se nám podařilo vyjednat cenu, která je zhruba na úrovni poloviny ceny nabízené počátkem roku. Ani tak to není pro město levná záležitost, měsíčně zhruba 10.000 korun,“ řekl Kramář.

Díky sníženému zájmu klientů ve druhé polovině prázdnin se oddělení již mohlo vrátit k normálním úředním hodinám. Ze zkušeností tu však vědí, že příští jaro se situace může opakovat. „Stále platí, že kdo se chce frontám vyhnout, neměl by pořízení dokladů nechávat na poslední chvíli, tedy na období těsně před dovolenými. Ten kdo přijde zhruba od listopadu do února si své záležitosti vyřídí bez front a v mnohem kratším čase,“ konstatoval Kramář.

Úřady mají na vydání pasů i občanských průkazů 30 dní. V praxi se doba vyhotovení dokladu pohybuje kolem dvou až tří týdnů od podání žádosti v závislosti právě na poptávce napříč ČR. V zimě je doklad hotový zpravidla dříve, v době před dovolenými se doba přibližuje zákonné hranici 30ti dnů.

Nataša Hradní
 tiskový úsek

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pardubice.eu

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Proč jste odpískali jednání o penzích?

Nemyslíte, že jste tím koalici nahráli na smeč, že bude tvrdit, jak ona něco prosadila, že vás přizvala k jednání, ale vy jste to odmítli? Kdybyste jednali dál, mohli jste předložit vlastní návrhy, možná by neprošli, ale bylo by evidentní, že jste je podali a chtěli jste reformu, která je potřeba ře...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litoměřice: Koupaliště na Písečném ostrově je otevřené

22:28 Litoměřice: Koupaliště na Písečném ostrově je otevřené

S příchodem letního počasí otevřelo své brány letní koupaliště na Písečném ostrově v Litoměřicích. V…