Pardubice: Chodce u Zelené brány opět řídí semafory

29.03.2021 16:43

Město v závěru loňského roku dokončilo modernizaci světelného signalizačního zařízení na křižovatkách, která umožní v reálném čase reagovat na aktuální dopravní situaci. Spolu s obnovou devatenácti signalizačních zařízení se pustilo také do obnovy semaforu, který reguluje pohyb na přechodu u Zelené brány a u kterého modernizace z technických důvodů trvala o něco déle.

Pardubice: Chodce u Zelené brány opět řídí semafory
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

„Bohužel původní plán na přípojku elektrické energie nebyl z technických důvodů možný, a tak jsme museli ve spolupráci s dodavatelem elektrické energie najít jiné řešení připojení semaforů k novému zdroji elektřiny a až poté bylo možné semafory opět uvést do provozu. Výpadek světelné signalizace na přechodu pro chodce, který propojuje historické centrum a třídu Míru, však nepřinesl výraznější komplikace v dopravě, naopak situace bez spuštěných semaforů byla mnohdy, především z důvodu nižší intenzity dopravy, pro chodce komfortnější,“ podotýká náměstek primátora zodpovědný za dopravu Petr Kvaš.

Anketa

Viníte Babišovu vládu za počty českých mrtvých na covid-19?

22%
78%
hlasovalo: 14530 lidí

Podle jeho slov je pokles dopravy v ulicích města způsobený pandemií koronaviru, dopravní zatížení je nižší o 20 až 30 procent, a to i na těch nejfrekventovanějších komunikacích, jako je právě Sukova třída. „Po plném odzkoušení funkcionality semaforu, který je nově vybaven vlastním řadičem a je v liniové koordinaci s řadičem u křižovatky ulic Jahnova a Karla IV., pečlivě zvážíme, zda by v některých časech mohl být semafor vypnut i nadále, ale pouze do doby, než se doprava po městě navrátí k původním hodnotám,“ doplňuje náměstek Kvaš.

Modernizace světelného signalizačního zařízení přitom tvoří součást projektu Inteligentního řízení dopravy. Křižovatky je nyní možné díky jejich obnově řídit z dopravní ústředny, na dálku upravovat signalizační plány a v reálném čase regulovat aktuální dopravní situaci. Projekt Inteligentního řízení dopravy by měl vyvrcholit zřízením dopravně řídicího a informačního centra, kde se budou scházet veškeré informace o dopravní situaci ve městě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Zastupitelstvo schválilo znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd

13:05 Liberec: Zastupitelstvo schválilo znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd

Zastupitelstvo města Liberec schválilo záměr znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd ve variantě: jedna…