Pardubice: Cyklověž si musí na svůj provoz vydělat

08.09.2020 20:27

Rada města Pardubic rozhodla o změně výše poplatku za uschování jízdního kola v cyklověži u nádraží. „Parkovné“ se od 1. října 2020 vrátí na svou původní cenu 10 korun za den. Město chce dosáhnout toho, aby tržby z jejího provozu pokryly náklady na provoz, včetně pravidelného servisu. Za výstavbu věžové kolárny město zaplatilo před třemi lety 11 milionů korun.

Pardubice: Cyklověž si musí na svůj provoz vydělat
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

„Postupem let je vidět, že si lidé na ukládání kol do věže zvykli. Mají zde jistotu, že jim kolo i vše, co si na něm nechají, nikdo neodcizí ani nepoškodí. Ale servis a monitoring věže stojí město ročně více než 190 tisíc korun. K tomu přistupují ještě mzdové a provozní náklady. Vybrané poplatky je ani zdaleka nepokryjí,“ řekl náměstek primátora zodpovědný za dopravu Petr Kvaš s tím, že podle názoru rady města nastal čas vrátit výši poplatku tam, kde byla při otvírání věže.

Anketa

Vyhraje hnutí ANO krajské volby?

70%
14%
hlasovalo: 14780 lidí

Při zahájení provozu věže na podzim 2017 byla cena za uložení kola stanovena na 10 korun za den. Věž s kapacitou až 118 kol si ale v prvních měsících mnoho klientů nezískala. Zhruba za půl roku proto město poplatek snížilo na pět korun, s cílem naučit cyklisty parkovat kola bezpečněji. Navíc uzavřelo s Českými drahami smlouvu, podle níž dráhy poskytují slevu dalších pět korun držitelům In karty. Tato strategie se osvědčila. Za rok 2018 v cyklověži zaparkovalo 13 699 kol, ale kapacita nikdy nebyla zcela naplněná. Třetinu kol zde parkovali pravidelní klienti Českých drah, kteří mají úschovu kola zdarma, zbývající dvě třetiny cyklistů platili pětikorunu. „Po počátcích, kdy bývalo ve věži denně uloženo pár kol, je dnes o věž velký zájem, v loňském roce byly i dny, kdy byla zaplněna ze 100 procent a na poplatcích se za rok 2019 vybralo zhruba 110 tisíc korun. Město cyklověž nestavělo proto, aby mu generovala zisky, ale je třeba, aby si začala vydělávat na svůj provoz,“ dodal náměstek Kvaš.

Použití cyklověže je jednoduché a bezpečné. Příjem kola, jeho evidence, uložení na příslušnou pozici v zakládacím systému, monitorování celého procesu a následný výdej probíhají automaticky, bez zásahu lidské ruky. Majitel kola pro obsluhu používá pouze tlačítka na ovládacím panelu. Na kole je možné nechat bez obav i zavazadlo, přilbu a příslušenství. Přes rostoucí počet těch, kteří této výhody využívají, je stále mnoho cyklistů, kteří raději bezplatně zamknou své kolo v sousedním přístřešku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litoměřice: Podzemí domu Kalich nabízí nová turistická lákadla

7:37 Litoměřice: Podzemí domu Kalich nabízí nová turistická lákadla

Se začátkem právě zahájené nové turistické sezony přichází město Litoměřice s novinkou, jež má ambic…