Pardubice: Lidem se po karanténě zpět do trolejbusů nechce

19.06.2020 15:34 | Zprávy
autor: PV

Život v Pardubicích se po rozvolnění opatření proti šíření koronavirové infekce vrací postupně k normálu. Lidé jsou však stále opatrní, což je patrné také na intenzitě automobilového provozu.

Pardubice: Lidem se po karanténě zpět do trolejbusů nechce
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

Z grafu vývoje intenzit dopravy vzniklého na základě dat z dlouhodobého sledování dopravy, který pro město zpracovala Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice, jasně vyplývá, že oproti období před pandemií narostla individuální automobilová doprava ve městě v průměru téměř o 10 procent.

„I pouhým okem je patrné, že vozy městské hromadné dopravy dnes nejsou tak plné, jako byly třeba na počátku března. Jistý vliv na tom mají školy pracující stále v omezeném režimu. Lidé ale také volí raději osobní automobilovou dopravu, a ta, i přes doznívající koronavirová omezení, dosahuje již vyšších intenzit než před pandemií. To není pro Pardubice právě nejlepší zpráva,“ konstatoval náměstek primátora pro dopravu Petr Kvaš. Z grafu je patrné, že zatímco v prvním kvartále roku zachytily kamery na 10 sledovaných profilech města v pracovní dny okolo 80.000 automobilů, v současné době denní průjezd aut tuto hodnotu převyšuje a často se blíží až ke 100.000 vozidel v době mezi 8 a 16 hodinou. Z grafu lze vyčíst například i to, že v době koronavirové krize klesla automobilová doprava v průměru o 30procent.

„Toto jsou v podstatě první výsledky analýzy dat, která nám od letošního roku poskytuje městský kamerový systém využívající 14 kamer s funkcí automatického načítání registrační značky (RZ) vozidel. Kromě využití Policie ČR při pátrání po vozidlech tak máme první konkrétní výsledky o intenzitě dopravy ve sledovaných profilech“ vysvětlil náměstek Kvaš.Docent Josef Bulíček z Katedry technologie a řízení dopravy potvrdil, že takto rozsáhlá a komplexní databáze dat o pohybu vozidel je v rámci měst České republiky unikátní. Dále doplnil, že přinese i cenný a potřebný podklad pro výuku a výzkum na Dopravní fakultě. Kromě vnějších vlivů je i na již provedené analýze například dobře patrný dopad uzavírky I/36 v ulici Kpt. Jaroše na provoz v centrální části města. Studenti tak budou moci vnímat dopravní situaci v souvislostech.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Brno: Historická Chleborádova vila a projekt k výročí Leoše Janáčka

7:14 Brno: Historická Chleborádova vila a projekt k výročí Leoše Janáčka

Plánované centrum Leoše Janáčka by mělo provozovat Muzeum města Brna.