„Jako svého zástupce jsme zvolili odborníka v oboru a člena Zastupitelstva města Pardubic, architekta Milana Košaře. Ten by se měl zasadit o kvalitní designovou úpravu lávky. Bude architektonicky a projekčně koordinovat oba spolupracující subjekty - jak město, tak SŽDC,“ vysvětluje náměstkyně primátora zodpovědná za územní plánování Helena Dvořáčková. Její slova doplňuje pardubický zastupitel a poslanec Martin Kolovratník, který před dvěma lety celý projekt inicioval. „Základní technická dohoda na úrovni územního rozhodnutí je hotová. Nyní začínáme řešit takové detaily, jako je přístup k nástupištím. Můžeme ho řešit buď klasickým schodištěm s výtahem, nebo nabídneme cestujícím moderní eskalátory,“ podotýká Kolovratník. Na rekonstrukci objektu však SŽDC nebude spolupracovat jen s Magistrátem města Pardubic, ale také s vlastníkem autorských práv, architektem Miroslavem Řepou.
Obyvatelé Pardubic si prostřednictvím lávky zkrátí cestu z Dukly na nádraží a naopak, navíc si zde budou moci zakoupit také jízdenky. „Lávka bude začínat na kraji nástupišť u budoucího terminálu B pro linkovou dopravu a vyústí v ulici K Vápence, tedy kousek od sídliště Dukla. Spojit tyto dvě lokality je více než nutné, většina lidí si totiž cestu ze sídliště zkracuje přes koleje, což není zrovna bezpečné. Lávka by pak měla být dlouhá přibližně 240 metrů a pro větší komfort cestujících na ní bude možné zakoupit jízdenky na vlak,“ dodává náměstkyně Dvořáčková.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV