„Výsledky dynamické zkoušky bohužel nejsou vůbec příznivé. Chování nosné konstrukce v rámci měření neodpovídá předpokládanému chování nosné konstrukce, které vychází z numerického modelu. Toto srovnání vykazuje značné odchylky, které se navíc liší na základě hmotnosti projíždějícího vozidla, zejména v krajních částech mostu. Děláme vše proto, abychom s ohledem na bezpečnost nejen našich obyvatel nastalý problém co nejdříve vyřešili,“ informuje o stavu mostu kpt. Bartoše a následných opatřeních ze strany města primátor Pardubic Jan Nadrchal.
„Stávající mostní konstrukce je ve velmi špatném technickém stavu, zejména střední podpěry mostu založené v řece nejsou spolehlivé a dostatečně tuhé. Ložiska nosné konstrukce mají omezenou pohyblivost a konstrukce navíc vykazuje výrazné korozní oslabení lokálních částí. Závěry dynamické zkoušky nám nastínily další možný postup, kdy se nám jako jediná možná varianta jeví výstavba zcela nového mostu. Moc mě nastalá situace mrzí, všem občanům se omlouváme za způsobené komplikace spojené s těmito omezeními,“ doplňuje primátorova slova náměstek zodpovědný za oblast dopravy, majetku a investic Jan Hrabal.
O stávajícím stavu a na to navazujících dopravních omezeních byly informovány také složky IZS včetně hasičů, kteří již mají připravené objízdné trasy. Odbor dopravy jako příslušný silniční správní úřad, proto přijme bezodkladná dopravní opatření, která budou adekvátní a odpovídající dané situaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV