Tým psychologů by měl v rámci debat ozřejmit žákům ve věku 11 až 12 let, kam až nezdravé rodinné vztahy mohou dojít a jak zásadně mohou dítě a jeho další vývoj ovlivnit a narušit.
„Pardubické základní školy budou letos věnovat část své výuky v pátých třídách tématu rodiny a důležitosti vztahů na počátku lidského života. V našich pátých třídách je v letošním školním roce 988 žáků a my bychom jim všem chtěli dát možnost probrat důležitost vztahových vazeb v rodině s odborníky, neboť na počátku života skutečně záleží - ze zažitých vzorců v rodině se těžko vystupuje a ovlivňují celý náš život. Otevřené debaty na toto citlivé téma se konají postupně v každé z našich škol v třídních kolektivech volnou a dětem srozumitelnou podobou, seriál debat jsme odstartovali koncem října a zpětná vazba naznačuje, že je to správný preventivní krok,“ uvedl náměstek primátora zodpovědný za školství a sociální politiku města Jakub Rychtecký s tím, že diskuzí projekt nekončí, neboť v rámci projektu vznikly také webové stránky www.napocatkuzalezi.cz, které poskytují komplexní informace o problematice a další důležité odkazy na dané téma, kam se mohou dotyční v případě potřeby obrátit pro pomoc.
„Dětství bez traumat a nadlimitních psychických zátěží je základem optimálního vývoje každého dítěte. Pod vedením zkušených lektorů budou probíhat v každé pardubické páté třídě základní školy besedy, kdy po zhlédnutí několika tematických videí budou dětem citlivě kladeny otázky k zamyšlení. Besedy moderují naši lektoři tak, aby dítě, které případné trauma či nadlimitní zátěž samo zažilo, nesdělovalo tuto zkušenost před třídním kolektivem, ale mohlo ji ventilovat a zpracovat následně se školním psychologem,“ uvedl ředitel Poradny pro rodinu Pardubického kraje Roman Miletín. „

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV