Pardubice: Severní část Sladkovského čeká rekonstrukce

19.08.2022 7:38 | Tisková zpráva

Od září do listopadu bude pro automobily uzavřena severní část Sladkovského ulice od lékárny na křižovatce s třídou Míru, až po bývalou prodejnu Kutil. Žulové dlaždice, položené zde v rámci revitalizace třídy Míru, se vlivem velkého dopravního zatížení uvolňují a praskají. Na vozovce je nahradí betonový povrch.

Pardubice: Severní část Sladkovského čeká rekonstrukce
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

„Jízdní pruh bude betonový, chodníky zůstanou ve stávající dlažbě. Nyní je vrchní kryt vozovky, stejně jako na celé třídě Míru, tvořen velkoformátovou žulovou dlažbou uloženou do štěrkového lože. Pod silným dopravním zatížením vozy MHD, zásobování i osobními automobily se dlaždice uvolňují, lámou a musejí být opakovaně vyměňovány,“ řekl náměstek primátora zabývající se dopravní problematikou v Pardubicích Petr Kvaš. „Vyňatá dlažba bude uschována jako zásoba pro opravy jiných částí Třídy míru,“ dodal náměstek.

Po dobu rekonstrukce bude opravovaná část Sladkovského ulice uzavřena pro veškerou automobilovou dopravu. Chodníky zůstanou beze změn a budou tedy průchozí, využívat ale nebude možno parkovací místa podél nich, přestože i jejich povrchy zůstanou zachovány v současné podobě. Z vozovky budou vyňaty žulové desky a nahradí je beton. Kromě dlouhé životnosti zaručuje například i nižší náklady na údržbu a nižší hlučnost při průjezdu vozidel. Rekonstrukce vozovky v této části bude stát zhruba 6,5 milionu korun a hotová má být do konce listopadu.

V blízké budoucnosti čekají opravy vozovky také přímo třídu Míru v úseku od Sladkovského ulice po ulici 17. listopadu, kde doprava působí na žulové dlažbě obdobné problémy. „Tam žulová velkoformátová dlažba zůstane, ale vozovka bude předlážděna jinou technologií, kdy budou dlaždice uloženy do maltového lože,“ doplnil náměstek Kvaš. Tato část oprav třídy Míru nyní čeká na vydání stavebního povolení.

Oba úseky čekající na opravy byly součástí projektu rekonstrukce třídy Míru v letech 2013 a 2014, kterou Pardubice financovaly z velké části z dotací Evropské unie. Autorem architektonického návrhu je architekt Jaromír Walter, firmou, která rekonstrukci zrealizovala, byla liberecká společnost Syner. Nově zrekonstruovanou komunikaci provázely od počátku problémy týkající se především kvality povrchu položených žulových dlažeb, a to zejména v jízdních pruzích. Část závad byla odstraněna v záruční době, ta ale již skončila.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…