„Na nebezpečná místa na ulici 17. listopadu upozornila policie. Dílčí řešení následně zpracovala Správa a údržba silnic Pardubického kraje, která ulici spravuje. Nicméně jejich řešení jsem ale nepovažovali za optimální a připravili jsme vlastní návrh, který přináší výhody všem uživatelům ulice,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Petr Kvaš.
Dnes je ulice nebezpečná - parametry přechodů pro chodce neodpovídají současným technickým normám, řidiči a chodci na přechodech na sebe vzájemně nevidí. Zejména problematické je přecházení dětí u zdejší Základní školy Štefánikova a ZUŠ Havlíčkova, které nejsou za parkujícími auty vidět. Rozhledové poměry nejsou dostatečné ani v prostoru křižovatek, ani u výjezdů z přilehlých domů. Řidičům dopravního podniku pak komplikují nesprávně parkující vozidla výjezd ze zastávek.
Tristní je i situace lidí pohybujících se ulicí 17. listopadu na kole. „Tato ulice je přes svou nebezpečnost významným propojením pro cyklisty, denně zde projede průměrně 1200 lidí na kol. Cyklisté se zde pohybují ve dveřní zóně parkujících automobilů. Dveře aut se mohou kdykoliv otevřít, pokud řidič cyklistu přehlédne, a následuje pád rovnou pod kola vozidel, protože auta zde cyklisty obvykle předjíždějí s minimálním odstupem. Z pohledu bezpečnosti je to asi nejhorší ulice v Pardubicích,“ upozorňuje pardubický zastupitel a bývalý městský cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV