Pardubice: Výstavbu lávky zajistí Správa železniční dopravní cesty

13.06.2018 16:50

Město je připraveno odevzdat budoucnost lávky do rukou Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Smlouvu o postoupení práv a povinností již radní schválili, jejím podpisem se realizace lávky oficiálně stává součástí projektu Modernizace železničního uzlu Pardubice a tím také investicí SŽDC.

Pardubice: Výstavbu lávky zajistí Správa železniční dopravní cesty
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

„Město mělo za úkol zpracovat dokumentaci do úrovně územního rozhodnutí na lávku spojující Palackého třídu s ulicí K Vápence a zároveň toto územní rozhodnutí získat. Po mnoha úpravách textu a vydání nového územního rozhodnutí daného změnou vzhledu lávky rada města schválila podobu smlouvy, jejímž prostřednictvím Pardubice postupují práva a povinnosti v rámci zakázky lávka pro pěší v prostoru nádraží Českých drah,“ podotýká náměstkyně primátora zodpovědná za územní plánování Helena Dvořáčková.

Jakmile bude smlouva podepsána oběma účastníky, tedy zástupci statutárního města Pardubice a SŽDC, lávka se stane součástí projektu Modernizace železničního uzlu Pardubice, jehož realizaci SŽDC plánuje zahájit během příštího roku. Lávka sice bude investicí správy, po jejím dokončení však bude předána městu. „Až bude rekonstrukce hotova, Správa železniční dopravní cesty předá lávku do majetku města s tím, že například navigační a informační systémy zůstanou v majetku SŽDC,“ dodává náměstkyně. Podle jejích slov bude realizace lávky probíhat ve spolupráci s městem v zastoupení architekta Milana Košaře, který bude zároveň přítomen na kontrolních dnech.

SŽDC již má projektanta

Tento společný postup mezi městem Pardubice a SŽDC je přitom v rámci celé ČR jedinečný. Není běžné, aby státní investor vytvořil takto nadstandardní podmínky pro místní samosprávu. Dohoda je výsledkem trpělivého jednání primátora Martina Charváta společně s pardubickým poslancem a zastupitelem Martinem Kolovratníkem na úrovni Ministerstva dopravy a vedení SŽDC. „Po desítkách let slibů předchozích politiků se nám povedlo propojit a dát dohromady v místě a čase dva důležité projekty. Jedním z nich je celková rekonstrukce železničního uzlu, kterou provádí stát, a druhým je právě městská lávka,“ vysvětluje poslanec Kolovratník. „Toto spojení má dvě ohromné výhody. Stavební práce a omezení na koridoru proběhnou zároveň. Z pohledu města také dojde k funkčnímu propojení obou městských částí kolem nádraží. Na severu bude spojeno přednádraží a autobusový terminál a na jihu naváže přímo na lávku budoucí parkovací dům,“ dodává Kolovratník.

Správa železniční dopravní cesty již má vysoutěženého projektanta na rekonstrukci vlakového nádraží. Vybrány byly sesterské firmy Sudop Praha a Sudop EU, modernizace železničního uzlu má přitom vyjít na zhruba 4 miliardy korun. Přístup na nástupiště bude nově bezbariérový, přibude zde páté nástupiště a koleje budou vyměněny.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava: Územní studie tentokrát hledí do budoucnosti Henčova a Kosova

22:28 Jihlava: Územní studie tentokrát hledí do budoucnosti Henčova a Kosova

V nedávné době byly dokončeny dvě územní studie, které stanovují rozsah a způsob zástavby na plochác…