Pardubice: Wonkův most čeká dílčí rekonstrukce

13.03.2018 15:17

Wonkův most v Pardubicích je nejzatíženější mostní stavbou na silnicích II. třídy ve městě a kraji. Denně tudy projede až pětadvacet tisíc automobilů, také autobusy a trolejbusy městské hromadné dopravy. Proto Pardubický kraj věnuje mostu zvýšenou pozornost.

Pardubice: Wonkův most čeká dílčí rekonstrukce
Foto: Archiv
Popisek: Pardubice

Při mostních prohlídkách tak čas od času odhalí potřebu dílčí rekonstrukce. V současné době zadá příspěvková organizace kraje Správa a údržba silnic Pardubického kraje projekt na výměnu nosných lan, které ve Wonkově mostu slouží už od počátku 80. let minulého století. Most byl postaven v letech 1956 – 1959.

V letech 2005 až 2006 prošel most největší rekonstrukcí ve své historii, která se ovšem týkala především betonové konstrukce mostu. Ta je stále ve velmi dobrém stavu, most nevykazuje žádné trhliny nebo deformace. „Ve druhé polovině loňského roku Správa a údržba silnic Pardubického kraje při mostní prohlídce zjistila poškození tzv. deviátoru, který přenáší napětí mezi mostní konstrukcí a ocelovými lany. Vysokopevnostních lan je na mostě dvaačtyřicet, jedno z nich teď volá po rekonstrukci. Důvodem je i koroze, které mostní lana čelí už více než třicet let,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Provoz městské hromadné dopravy zůstane zachován

„Po odborném posouzení již víme, že oprava havárie včetně některých preventivních opatření přijde kraj řádově na 20 - 30 milionů korun. Význam mostu pro krajské město je zcela mimořádný, a proto budeme nuceni nezbytné investice provést v krátké době. Nemůžeme připustit, aby podcenění situace vedlo k uzavření mostu tak, jak jsme tomu svědky v Praze," řekl hejtman Netolický. „Bohužel není dosud jasné, z jakých zdrojů budeme opravu platit, protože stát stále není schopný garantovat krajům příspěvek ze SFDI, který se nabízí jako primární zdroj. Schválený krajský rozpočet s takto rozsáhlým financováním nepočítá. Bude proto velice těžké prostředky na nezbytné opravy najít," doplnil Netolický.

„Wonkův most budeme opravovat za provozu v etapách tak, aby bylo možné zachovat vždy tři až čtyři jízdní pruhy a plný komfort pro pěší a cyklisty. Dojde však k omezení tonáže vozidel nad tři a půl tuny při odbočení ze směru od Hradce Králové do Labské ulice. Provoz městské hromadné dopravy zůstane zachován s tím, že dopravní opatření nasměruje tuto dopravu na vnější pomalé jízdní pruhy. Právě kvůli zachování provozu potrvají práce na mostě nejméně jeden rok. Připravované dopravní opatření mají preventivní charakter, do doby než bude most opraven,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Populismus?

Dobrý den, proč s návrhem na snížení platu přicházíte až teď před volbami? A jestli vám přijde vysoký, což nerozporuji, zajímalo by mě, co s tak vysokým platem děláte vy? Dáváte třeba část na dobročinné účely, jako to třeba dělal prezident Zeman? A ještě jedna věc, není plýtvání penězi celý chod EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Sdílená kola nextbike frčí. Loni na nich Zlíňané dvakrát objeli zeměkouli

22:28 Zlín: Sdílená kola nextbike frčí. Loni na nich Zlíňané dvakrát objeli zeměkouli

Město Zlín se může pyšnit úspěšnou sezónou bikesharingu v roce 2023, jak naznačují nově zveřejněná d…