„Přípravu projektu propojení právě vznikajícího multimodálního uzlu, tedy Palackého ulici s ulicí K Vápence, koordinujeme se SŽDC, která připravuje modernizaci pardubické nádraží s cílem zajistit k němu komfortní přístup všem cestujícím. To že jsme správu požádali o převzetí investorství výstavby lávky, která musí překlenout celé kolejiště, je tedy naprosto logický krok,“ uvedl zastupitel Martin Kolovratník, který je zároveň místopředsedou Dozorčí rady SFDI.
Diskuse o tom, zda Palackého ulici propojí se sídlištěm Dukla lávka či podchod navazující na nádražní nástupiště, jsou tak zřejmě u konce. Zatímco výstavba lávky přijde zhruba na sedm milionů korun, náklady na prodloužení podchodu odhaduje SŽDC zhruba na 60 milionů korun. „ To je ale cena výstavby podchodu pouze za poslední kolej, musel by ale pokračovat dál. Máme odhad ceny pro tři varianty, kdy by podchod ústil do ulice Milhaimovy, nebo K Vápence, pohybuje se od 108 do 144 milionů korun. Navíc by musel vést pod pozemky, které nejsou města,“ vysvětlila náměstkyně primátora Helena Dvořáčková.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV