Lávka slouží pěším a cyklistům od roku 1983. Za dobu své existence prošla jen drobnými opravami a obnovou nátěrů. V současnosti je stavebně ve špatném stavu – koroze poškodila konstrukci i mostovku a zábradlí na lávce i před ní nesplňují výšku dle platných norem pro cyklostezky. Kvůli těmto vadám a nefunkční hydroizolaci mostovky do lávky zatéká voda, a tak plechy mostovky korodují a oslabují jednotlivé ocelové prvky konstrukce.
„Při stávající rekonstrukci dojde ke snesení konstrukce lávky na blízké staveniště, poté bude celá očištěna a dostane nový protikorozní nátěr a mostovku. Budou opraveny také nosníky v zářezu železniční trati. Změní se i povrch lávky – místo stávajícího litého asfaltu budou cyklisté po rekonstrukci projíždět po plechovém povrchu s protiskluzovou úpravou. Stávajícím normám již nevyhovující zábradlí bude pro vyšší bezpečnost cyklistů po rekonstrukci o 20 centimetrů vyšší,“ popsal plánované změny náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV