Tramvajová trať od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce byla otevřena 25. května 1990. Nyní prošla rekonstrukcí, která byla za dobu své existence tou největší. „Během tříměsíční výluky byly vyměněny více než 30 let staré kolejnice i jejich uložení za nové. Na novou tramvajovou trať byly použity nově bezžlábkové železniční kolejnice, které jsou díky jejich pružnému uložení tišší při provozu. Staré dřevěné pražce nahradily nové z předepjatého železobetonu, jež umožní položení zeleného pásu,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Podle jeho slov se tak po krátkém úseku na Slovanské aleji i zde Plzeňané dočkají dalšího zeleného tramvajového pásu.
„Ten zde ale bude tvořen suchomilnými rostlinami z rodu rozchodníků. Podobné rostou na střechách komplexu Paluby Hamburk u hlavního nádraží,“ dodal. S osazením suchomilných rozchodníků se má snížit prašnost a hlučnost na této části tratě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV