Navržená varianta počítá s tím, že současný kruhový objezd i mimoúrovňovou silnici nahradí úrovňová křižovatka. Pokud návrh projde, s úpravami se začne po dokončení západní a severovýchodní části městského okruhu, tedy za zhruba čtyři roky.
„Vzhledem k postupně se zhoršujícímu stavu mostů je již delší dobu zřejmé, že je zapotřebí tuto křižovatku upravit. Současně se tím pro město Plzeň naskytla jedinečná šance fakticky propojit centrum města se Severním Předměstím, které jsou v současné podobě odděleny právě Rondelem. Hledala se tedy podoba tohoto území, která bude pro město Plzeň, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), a zejména pro obyvatele Plzně, kteří tímto místem denně projíždějí, nejvhodnější. Takovéto řešení se nám díky úzké spolupráci se všemi dotčenými stranami podařilo najít. Nyní jej na nejbližším jednání zastupitelstva předložíme k projednání vedení města,“ uvedl Pavel Šindelář, technický náměstek primátora města Plzně.
„K potřebě řešit budoucnost Rondelu vedlo hned několik důvodů. Kromě špatného technického stavu mostů, které je zapotřebí buď znovu postavit, nebo nahradit zcela jiným dopravním řešením, je nutné zajistit lepší dopravní obslužnost nové městské čtvrti, která zde v souladu s Územním plánem města Plzně již začíná vznikat,“ popsal náměstek primátora města Plzně pro dopravu a životní prostředí Michal Vozobule. V současném stavu se zde také nachází více než kilometrový úsek tramvajové trati bez zastávky, kterou je potřeba doplnit jak pro stávající obyvatele přilehlé oblasti, tak pro návštěvníky blízkého obchodního centra a rovněž pro budoucí zástavbu. Při hledání toho nejlepšího řešení, které vznikalo v koordinaci městských složek se zástupci ŘSD a zpracovatelem studie společností Woring s. r. o., bylo zvažováno několik variant.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV