Plzeň: Silnice na Třemošnou bude čtyřproudá, chodce přes ni převede lávka

29.06.2019 20:27

Ředitelství silnic a dálnic oficiálně zahájilo výstavbu silnice I/27 v úseku Třemošenský rybník – Orlík, jde o projekt za 216,5 milionu korun bez DPH. Dvouproudá značně vozy zatížená komunikace bude v délce 1,6 kilometru rozšířena o další dva pruhy. To zvýší bezpečnost i plynulost provozu řidičů, jedoucích ve směru z Plzně na Žatec a Most.

Plzeň: Silnice na Třemošnou bude čtyřproudá, chodce přes ni převede lávka
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

V souvislosti s tím spustí město Plzeň výstavbu nové 130 metrů dlouhé lávky pro pěší a cyklisty, jež překlene hlavní tah i železniční trať do Žatce. Lávka umožní bezpečné přecházení silnice od Kamenného rybníku směrem k arboretu Sofronka a Seneckému rybníku. Město také vybuduje veřejné osvětlení podél cesty od zastávky železnice Plzeň – Bolevec směrem k lávce. Za lávku i osvětlení zaplatí Plzeň zhruba 25 milionů korun včetně DPH.

Slavnostního zahájení stavby silnice se za město Plzeň zúčastnil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Ten zmínil mimo jiné i to, že stavba silnice se částečně nachází na území původní středověké vesnice Borek, která byla zničena při obléhání města Plzně v období husitských válek kolem poloviny 15. století. Před zahájením stavby byl proveden záchranný archeologický průzkum, kdy bylo nalezeno množství zachovalých artefaktů. Jednalo se o velké střepy historických nádob na vaření a dopravu vody, kamenné základy budov, původní říční systém se zachovalou břehovou částí, původní cestu a lom s cihlářským jílem.

Stavba silnice I/27 Třemošenský rybník – Orlík je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 a bude spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Zprovozněna by měla být v říjnu 2020. Stavbu bude provádět Společnost Třemošenský rybník, která sdružuje stavební firmy SILNICE GROUP a. s. a VÁHOSTAV – SK, a. s.

„Co se týká výstavby lávky, ta by měla začít cyklistům a pěším sloužit do roka,“ uvedl Michal Vozobule. Podle jeho slov nová tři metry široká lávka zvýší bezpečnost v lokalitě, neboť dosud lidé přechází přes frekventovanou silnici a následně na to přes železniční trať v místě, kde není vyznačen železniční přejezd. Stavbu lávky zajišťuje Odbor investic Magistrátu města Plzně.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Revitalizace dětského hřišťátka v ulici Mařanova

16:31 Liberec: Revitalizace dětského hřišťátka v ulici Mařanova

Kromě velkého dětského hřiště, které bylo nedávno realizováno v ulici Vackova a ke kterému ještě při…