„Plzeň jako město v údolí na soutoku řek obklopené kopci se stará o více než 120 mostů a lávek. A každým rokem nějaké přibydou.
Starost o ně je pro nás důležitá – tvoří totiž důležité dopravní spojnice různých částí města, bez kterých by se Plzeň jen těžko obešla. Pravidelnou údržbou těchto staveb chceme předejít jejich případnému uzavření a zajistit tak bezpečný provoz. Město stojí ročně údržba přibližně padesát milionů korun, ale ani při několikanásobném navýšení této částky bychom neopravili všechny mosty a lávky, které to potřebují,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.„U mnohých staveb, které se prováděly v rámci takzvaných akcí Z v padesátých až osmdesátých letech, se nedochovala potřebná stavební dokumentace. To byl i případ mostu v Liticích. Teprve po odkrytí klenby mostu jsme viděli, co pod vozovkou opravdu je. Během stavby jsme tak museli měnit projekt, což práce ve výsledku zdrželo,“ vysvětlil Václav Šašek z Úseku komunikací Správy veřejného statku města Plzně, který měl stavbu na starosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV