Stavbu pro město zrealizovala firma BERGER BOHEMIA, stála zhruba 6,84 milionu korun bez DPH. Za město Plzeň se dnes slavnostního představení lávky zúčastnili náměstci Pavel Šindelář, Petr Náhlík a Pavel Kotas. „Město Plzeň cyklistickou dopravu aktivně podporuje už přes 15 let, v tomto trendu chceme pokračovat. Systém tras podél řek i nových lávek podle mého názoru pomůže k tomu, že nám bude počet cyklistů růst,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký.
„Nová komunikace spojuje Radčickou ulici v prostoru křižovatky u zoologické zahrady s místní komunikací neboli polní cestou vedoucí z Předních Skvrňan do Radčic. Nový úsek cyklostezky je 401 metrů dlouhý, lávka měří 29,9 metru,“ řekl technický náměstek primátora Pavel Šindelář. Za město měl projekt na starost magistrátní odbor investic.
V Plzni je v současné době přes 75 kilometrů stezek
Podle Petra Náhlíka, náměstka pro dopravu a životní prostředí, umožní lávka přes Mži bezpečnou cestu pro občany a děti ze sídliště Skvrňany přímo do zoo. Poslouží i cykloturistům, kteří přijíždí do Plzně po mezinárodní trase od Hracholuské přehrady. „Konkrétně by po ní měla v budoucnu vést mezinárodní cyklotrasa číslo 37, která by vedla k zoo podél ulice Pod Vinicemi a poté přes louky, napříč přes alej Kilometrovka, kolem bývalého Výstaviště, po lávce přes Mži, až k východišti cyklotras před Sokolovnou ve Štruncových sadech v centru Plzně,“ uvedl Petr Náhlík. Cyklotrasa č. 37 je součástí mezinárodní Panevropské cyklotrasy Paříž – Norimberk – Plzeň – Praha a je jednou z nejvýznamnějších cykloturistických tepen Plzeňského kraje.
Nový úsek komunikace včetně lávky je součástí městského projektu na budování sportovně rekreačních tras vedených v údolích plzeňských řek, takzvaného systému plzeňských Greenways. Ty patří u cyklistů mezi nejvyhledávanější. Systém je v rámci České republiky unikátní, je určen nejen pro rekreační, ale i pro dopravní cyklistiku. Jakékoliv dokončení dosud chybějících úseků podél řek nebo doplnění lávek systému velmi pomůže. V Plzni je v současné době přes 75 kilometrů stezek pro chodce a cyklisty se společným či rozděleným provozem. Základním podkladem pro budování cyklistické infrastruktury v Plzni je Generel cyklistických tras města Plzně, který byl schválen Radou města Plzně v roce 2001 a od té doby byl několikrát aktualizován.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV