„Uspořádáním tohoto turnaje jsme splnili přání členů naší komunity ze SIT Portu Správy infomačních technologií města Plzně, kde se věnují nadšencům do technologií a začínajícím podnikatelům. Esport je takřka fenomén, určitě přitom nejde jen o hraní počítačových her. Pro nás je podstatou, že se setkávají mladí lidé, kteří mají podobné zájmy a utužují se jejich vztahy v rámci komunity. Sjeli se sem lidé z různých koutů republiky, od Plzeňského kraje po Moravu, někteří z nich poprvé slyšeli o nabídce aktivit, které v Plzni pro studenty a mladé inovátory máme. I oni už nyní vědí, že se na nás mohou obrátit a že zde máme řadu možností, jak jim pomoci s jejich nápady a projekty,“ řekl Daniel Kůs, radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.
Podle dat České asociace esportu vzrostl za posledních 6 let tuzemský esport asi šestinásobně, odhadovaná velikost trhu v roce 2022 je 150 milionů korun, přičemž na 4 miliony lidí ví, co je to esport a téměř 1,9 milionu Čechů někdy sledovalo esportový zápas. Hráči esportu mohou soutěžit v jakékoliv hře, hrát mohou jednotlivci i týmy, ať už jde o amatéry nebo profesionály. V Plzni se soutěžilo ve hře League of Legends, její výběr iniciovali členové komunity.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV