Praha 10: Proti překladišti v Malešicích se spojily tři městské části, šibeniční termín nakonec stihly

06.01.2017 14:46 | Zprávy

Proti plánu rakouského developera, který v pražských Malešicích plánuje postavit kontejnerové překladiště, odesílají své připomínky všechny tři dotčené městské části. Na pražský magistrát tak poputují podrobně zpracované argumenty Prahy 10, 9 a 14.

Praha 10: Proti překladišti v Malešicích se spojily tři městské části, šibeniční termín nakonec stihly
Foto: praha10.cz
Popisek: Úřad Městské části Praha 10

Místním radnicím vadí, že by překladiště vzniklo v těsné blízkosti obydlených lokalit. "V ohrožení by bylo nejen ovzduší, ale překladiště by bylo i hlučné, zvýšilo by průjezdnost kamionů o nejméně 130 souprav denně a znamenalo by to konec budoucímu rozvoji v této části Malešic," upozorňuje radní pro územní rozvoj Prahy 10 Bohumil Zoufalík. Záměr vybudovat v Malešicích obří překladiště, kde by se z vlaků nakládaly kontejnery na kamiony, přitom dotčené radnice kritizovaly už při připomínkování návrhů Metropolitního plánu. Plán na jeho vybudování ale v návrzích přesto pokaždé zůstal.

"Studii, kterou developer Rail Cargo Terminal zaslal k připomínkování, navíc zadával a tudíž platil sám developer. Proto chceme našimi připomínkami docílit toho, aby byla zpracována studie EIA o možných dopadech na životní prostředí. Rozumíme kolegům a obyvatelům z MČ Prahy 10 a plně je podporujeme, navíc nás nejvíce trápí především doprava. Křižovatka Kbelská – Průmyslová x Poděbradská, je nejvytíženější úrovňová křižovatka v Praze, kde projede denně více jak 70000 vozidel. Plánovat projekt takové rozsahu bez zajištění dostatečných kapacit z hlediska infrastruktury, je nepřijatelné. Navíc se obáváme hlukových, prachových a emisních dopadů, kdy z hlediska cyklické dopravy cca 300 kamionových souprav denně, výrazně zhorší již tak napjatý stav životního prostředí. Pokud nebude konečně dořešen vnitřní a vnější okruh Prahy je bezpředmětné se k tomuto tématu vůbec vracet. To jsou některé z důvodů, proč tento projekt nechceme a nemůžeme podpořit," vysvětluje radní pro dopravu a životní prostředí Prahy 9 Tomáš Holeček.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Proč jste nepodpořil zákon, který měl zajistit lepší dostupnost léků a lékáren?

Přijde mi, že se tu opět staví byznys nad zájmy lidí, a v tomto případě i nad zdraví. Nebo co podle vás bylo na zákoně špatného? A proč se u nás pořád nahrává jen těm velkým hráčům? Podívejte se, co to způsobilo třeba v obchodech, ale další příklad jsou třeba operátoři. Proč tu pořád není další, kte...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hradec Králové: Výběrové řízení na rekonstrukci Harmonie I

22:09 Hradec Králové: Výběrové řízení na rekonstrukci Harmonie I

Hradečtí radní schválili výběrové řízení na nákladnou rekonstrukci bytového domu Harmonie I na třídě…