Praha 5: O služby ombudsmana je zájem, od září rozšiřuje úřední hodiny

25.08.2020 9:15

Ombudsman Prahy 5 Jiří Vejmelka zprostředkovává komunikaci stížností mezi občany a radnicí od počátku letošního června. Jde o jeden ze základních komunikačních pilířů páté radnice, která si dává za úkol vstřícnost, snadnou dostupnost a otevřenost. Služeb ombudsmana využívá stále více lidí, od září proto nabídne rozšířené úřední hodiny.

Praha 5: O služby ombudsmana je zájem, od září rozšiřuje úřední hodiny
Foto: Praha 5
Popisek: MČ Praha 5 - radnice

Otevřená radnice, to není jen včasné zveřejňování všech důležitých dokumentů, vstřícná komunikace a vydávání stanovisek či rozhodnutí, ale zejména pomoc v nelehkých situacích. „Popudem k obnovení funkce ombudsmana vedla i snaha o možnost méně formálního řešení problémů občanů městské části,“ uvádí starostka městské části Praha 5 Renata Zajíčková.

Kdy je možné služeb ombudsmana využít? „Jde zejména o případy, kdy se občané obávají, že ze strany úřadu došlo k pochybení, nebo nejsou spokojeni s jednáním úředníků. Mým úkolem je pak zjistit, zda skutečně došlo k nějaké chybě a následně učinit vhodné kroky a opatření, aby se již podobná situace neopakovala,“ vysvětluje ombudsman Prahy 5 Jiří Vejmelka.

Mezi problémy, které obyvatele nejčastěji řeší, patří bytová oblast. Nájemníci obecních bytů například řeší, zda mají správně vypočítanou plochu bytu. „Při právním posouzení jedné stížnosti bylo zjištěno, že u bytů se zkosenými stropy v současné době žádný právní předpis nestanovuje pravidla pro způsob výpočtu podlahové plochy bytu ve vztahu k výši nájmu. To může v některých případech vést k faktickému znevýhodnění nájemců, kteří v bytech se zkosenými stropy bydlí. Je třeba zvážit, jak v těchto případech postupovat,“ popisuje Jiří Vejmelka jeden z řešených případů. Kromě bytové problematiky existuje velká poptávka po opětovném zřízení právní poradny.

Celkový přínos ombudsmana by se měl odrazit nejen v pomoci konkrétním občanům městské části, ale také by měl mít celkově pozitivní dopad na zlepšení činností úřadu. Pokud ombudsman odhalí nějaké pochybení radnice, bude zároveň navrhovat nápravu. „Je však třeba myslet na to, že radnice zajišťuje jak samostatnou, tak přenesenou působnost, kterou představuje např. rozhodování stavebního úřadu. Pokud jde o přenesenou působnost, jsou mé možnosti omezené, ale i tam se vždy snažím pomoci,“ uzavírá Jiří Vejmelka.

Úřední hodiny ombudsmana od 1. 9. 2020:
každou středu od 13:00 do 18:00 hodin
ÚMČ Praha 5, Štefánikova 13/15, 5. patro, dv. č. 508

Objednat je možné se zde:
ombudsman Ing. Jiří Vejmelka, t: 257 000 588, e: jiri.vejmelka@praha5.cz
asistentka Romana Zímová, t: 257 000 599, e: romana.zimova@praha5.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Zastupitelstvo schválilo znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd

13:05 Liberec: Zastupitelstvo schválilo znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd

Zastupitelstvo města Liberec schválilo záměr znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd ve variantě: jedna…