„Plníme slib současné koalice na pražském magistrátu. Jsem přesvědčen, že novou cenovou politiku přivítají jak stávající cestující, tak bude atraktivním lákadlem i pro ty, kteří zatím jezdí spíše automobilem nebo MHD využívají jen občas. Od změny si slibujeme výrazný nárůst držitelů ročních kuponů,“ řekl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.
Tarifní změna je politickým rozhodnutím vládnoucí pražské koalice a jejím cílem je zatraktivnit cestování veřejnou dopravou. Magistrát si od zlevnění slibuje postupný nárůst cestujících, kteří mohou alespoň na některé cesty přesednout z automobilů na MHD, což by mělo pomoci řešit nadměrnou hustotu provozu zejména v centru Prahy. Potenciální cestující má pomoci přilákat i kampaň, která zdůrazňuje hlavní přednosti nového tarifu, především to, že se zlevněným ročním kuponem lze po Praze cestovat celý den jen za 10 korun. Na podzim se chystá ještě druhá vlna kampaně, zaměřená primárně na řidiče aut, která je bude lákat na to, že mnoho tras po Praze zvládnou rychleji a pohodlněji metrem, tramvají, autobusem či vlakem.
„Levnější roční kupon si lidé budou moci pořídit již od 17. června v elektronické podobě na kartu Opencard, a to v tradičních předprodejních místech a v e-shopu Dopravního podniku. V papírové podobě bude k dostání od 1. července. Dopravní podnik počítá kvůli změně tarifu s roční ztrátou zhruba 400 milionů korun, což v letošním roce znamená přibližně polovinu této částky. DPP realizuje celou řadu úsporných opatření v jiných nákladových položkách, která by tento propad měla zmírnit. Roční příjem z jízdného činí momentálně zhruba čtyři miliardy korun,“ uvedl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Na očekávaný nárůst cestujících se již dnes připravuje i Regionální organizátor pražské integrované dopravy (ROPID). Podle slov pověřeného ředitele Pavla Procházky existují nástroje, jak dopravu v případě zvýšení počtu cestujících posílit. „Lze zkrátit intervaly jednotlivých spojů, navýšit kapacitu například nasazením kloubových autobusů, lze pracovat i se zvýšením počtu vyhrazených pruhů pro autobusy či úpravami semaforů. Výhledově počítáme i se zavedením nových železničních městských linek, do budoucna by pochopitelně měla pomoci i nová trasa metra D.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
jízdné , MHD , Praha , zlevnění , předplatné
autor: PV
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

22:31 Hradec Králové: Stavbaři přes léto zamíří na hradecká sportoviště
Letní období každoročně vyzývá nejenom k rekonstrukcím školních budov, ale také sportovišť a sportov…
- 19:28 Litoměřice: Startovací byty v Želetické ulici nabízejí šanci na samostatné bydlení
- 16:26 Jihlava: Rozkoš bez rizika otestovala na festivalu 83 zájemců
- 13:34 Olomouc: Město opravuje lesní mosty
- 10:34 Hustopeče: Rekonstrukce kuchyně ZŠ Komenského
- 7:46 Vsetín: V sobotu začne demolice lávky na Bobrkách