„Díky odboru ochrany přírody máme k dispozici studii společnosti ATEM, která vypracovala rešerši o regulativních dopravních opatřeních aplikovatelných v podmínkách hlavního města při vzniku smogové situace,“ uvedla radní hl. m. Prahy Jana Plamínková.
Operativní opatření je možné rozdělit do následujících skupin:
- omezení vjezdu automobilů
- omezení rychlosti jízdy
- rozšíření podpory MHD
- motivování obyvatel k dobrovolnému nepoužívání osobních automobilů
Opatření na omezení vjezdu jsou uplatňována buď formou omezení určité skupiny vozidel s příslušným stářím a emisemi, nebo formou zákazu vjezdu části vozidel bez kvalitativního výběru. První způsob se využívá zejména tam, kde je zaveden systém emisních známek, popřípadě permanentních nebo dočasných nízkoemisních zón (příkladem je Francie, Itálie, Německo). Druhý způsob představuje redukci vjezdu na základě koncového čísla registrační značky vozidla a omezuje tak celkový počet automobilů bez ohledu na jejich emisní charakteristiky (příkladem je Španělsko, Norsko). Některá města kombinují oba výše zmíněné přístupy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV