Předseda Senátu Milan Štěch navštívil Havířov

18.02.2017 16:50

Předseda Senátu Milan Štěch v rámci své návštěvy měst Moravskoslezského kraje zavítal také do Havířova. V úterý 14. února jednal s vedením města v restauraci Zámek Havířov. Zajímal se o možnosti rozvoje města, nezaměstnanost, sociálně vyloučené lokality nebo zdejší problém odlivu obyvatel.

Předseda Senátu Milan Štěch navštívil Havířov
Foto: hyundai.phorum.cz
Popisek: Havířov

V úvodu setkání primátorka Havířova Jana Feberová přiblížila vývoj města v posledních letech a popsala největší problémy, se kterými se Havířov potýká. Řeč přišla na odliv obyvatel. „Díky tomu, že máme v majetku města téměř sedm tisíc sedm set bytů, mohou zdejší občané bydlet za ceny regulovaného nájemného. Navíc děti mají místo ve školkách i školách. Přesto nám věkový průměr obyvatel roste a lidé produktivního věku odchází za prací,“ řekla během jednání primátorka Feberová. „Chceme do města nalákat investory. V nejbližší době zahájí v průmyslové zóně provoz závod Mölnlycke a doufám, že mu zde co nejdříve přibudou sousedé,“ doplnila.

Předsedu Senátu zajímala také míra nezaměstnanosti. „Ukazatel podílu nezaměstnanosti se zde pohybuje okolo jedenácti procent. Problémem je to, že část nezaměstnaných upřednostňuje život na sociálních dávkách. Nemluvě o tom, že v evidenci úřadu práce jsou také lidé, kteří pracují načerno,“ sdělil havířovský náměstek primátorky pro ekonomiku a správu majetku Josef Bělica.

Vedoucí představitelé Havířova se senátorem dále prodiskutovali dopad legislativy na rozhodování obcí. Dle předsedy Senátu Štěcha se chce Senát zastávat i těch obcí, které jsou vzdálené od Prahy a od zájmu pozornosti celostátní politiky.  Uvedl, že většina zákonů, které Senát vrací do Poslanecké sněmovny, se týká nebo nějakým způsobem dopadá na obce a kraje, potažmo život jejich obyvatel.

Jedním z diskutovaných témat bylo nařízení vlády o navýšení platů řidičů veřejných linkových autobusů. „Naprosto souhlasím s tím, že mzdy řidičů musí odpovídat namáhavosti jejich práce, pracovnímu prostředí a hlavně velké odpovědnosti, kterou mají za cestující. Problémem však je, když nařízení vlády značným způsobem zatěžuje městský rozpočet a chybí řešení jeho financování,“ uvedla primátorka Feberová.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hustopeče: Protidrogová prevence jinak. Do města přijel Revolution train

13:37 Hustopeče: Protidrogová prevence jinak. Do města přijel Revolution train

Od roku 2016 brázdí koleje v Česku, Slovensku a Německu 165 metrů dlouhý obrněný kolos, který ve čtv…