Stávající konstrukce, která je ve špatném stavu, bude odstraněna – a nahradí ji nové, moderní a především širší mosty, na nichž bude oddělena silniční a bezmotorová doprava. Lidé z Dluhonic, pracovníci blízkých firem, ale i obyvatelé z tamějších sociálních ubytoven - či majitelé zahrádek - se musejí připravit na delší objízdné trasy. Těšit se ale mohou z toho, že v závěru příštího roku už budou jezdit a chodit po plně bezbariérových mostech.
Stavba mostů se dotkne nejen řidičů, pro něž bude tato trasa téměř až do konce roku 2018 nepřístupná, ale i firem, které tu mají své sídlo. Ve čtvrtek 19. října proto bude projednán plán výstavby s firmami, kterých se uzavírka bezprostředně dotkne. „Jednat budeme například s představiteli společnosti Precheza, která tu má vedlejší bránu, dále pak se zástupci firem MJM, AWT či Kemifloc, které tu mají sídlo a jsou na přístupové cestě závislé. Naším cílem je zajistit podmínky k tomu, aby došlo k co nejmenšímu omezení jejich činnosti,“ informoval přerovský zmocněnec pro dopravu Antonín Prachař. Vlastní stavební práce pak budou zahájeny předáním staveniště zhotoviteli, které je naplánováno na 31. října – a firma musí dva nové mosty stihnout postavit do 56 týdnů. „Za sebou už má stavba přeložky inženýrských sítí i přeložky kabelů podzemních a nadzemních sítí vysokého a nízkého napětí,“ doplnil Prachař.
Stavba Dluhonských mostů je jednou z největších současných investičních akcí Přerova - přijde na 104 miliony korun, přičemž Státní fond dopravní infrastruktury zaplatí 88 milionů 355 tisíc korun. „Počítáme nejen se stavbou dvou mostních konstrukcí, ale i s rekonstrukcí přístupových komunikací k mostním objektům v délce 400 metrů,“ doplnila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu. Zdůraznila, že stávající šířka komunikace bude rozšířena z necelých šesti na sedm metrů - a chodník, který má nově lemovat most, je naplánován v šířce dva metry. Pro chodce to bude znamenat větší komfort, protože až doteď museli chodit pouze po silnici a vystavovali se nebezpečí, že je na cestě „smete“ auto.
Vzhledem k charakteru a rozsahu prací se stavba neobejde bez úplné obousměrné uzavírky. „Po dobu stavby bude zajištěn přístup pěších a dopravy do zahrádkářské kolonie vždy z jedné strany stavby, průchod stavbou ale nebude povolen. Chodci a cyklisté, směřující do Dluhonic, budou muset využít náhradní trasu shodnou s motorovými vozidly, nebo jezdit autobusem, který jede z Dluhonic do Přerova a naopak,“ doplnila Ivana Pinkasová. Pracovníci společnosti Precheza musejí využít ke vstupu do areálu trasu vedoucí po nábřeží Edvarda Beneše, kde je hlavní brána.
Stavba se dotkne i cestujících vlaků, kteří musejí v roce 2018 počítat na této trase s výlukami.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV