Portál občana zajišťuje elektronické vyřízení životních situací a poskytuje přehled o stavu jejich zpracování. Elektronická komunikace umožňuje nahradit osobní nebo poštovní kontakt mezi občanem a úřadem a vyřídit závazek či podání prostřednictvím elektronických on-line formulářů, a to i mimo úřední hodiny.
Systém mohou využívat rovněž podnikatelé, a to fyzické i právnické osoby. Příbram se díky podpoře finančních zdrojů Evropské unie řadí mezi první města v České republice, která uvádějí do praxe elektronizaci veřejné správy. Nový portál má veřejnou a neveřejnou část, do níž se uživatel dostane až po registraci. Jak si vyřídit stavební povolení, registraci vozidla či nový občanský průkaz, najde občan v sekci Potřebuji vyřídit, na který odkazuje veřejná část portálu. Zde je možné získat formuláře ke stažení, informace o příslušných agendách k řešení (například platba za psa či popelnici), je tu seznam kontaktů na zaměstnance úřadu nebo přímé odkazy pro další informace (například o rozpočtu města, zveřejněných smlouvách či volbách).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV