Pro MHD ve Zlíně a Otrokovicích bylo využito přes půl miliardy evropských dotací

30.03.2022 7:35 | Tisková zpráva

Více než půl miliardy korun získala Dopravní společnost Zlín – Otrokovice od roku 2005 z fondů Evropské unie. S využitím těchto prostředků mohlo být pořízeno 44 nových trolejbusů a šest autobusů, mohl být postaven téměř kilometr trolejového vedení a modernizováno nebo nově pořízeno šest měníren.

Pro MHD ve Zlíně a Otrokovicích bylo využito přes půl miliardy evropských dotací
Foto: zlin.eu
Popisek: Zlín, ilustrační foto.

Pracovníci DSZO v těchto dnech bilancují využití dotačních prostředků EU programového období 2014–2020. „Podařilo se nám získat a využít všech prostředků, které byly v tomto období pro MHD v našem regionu alokovány. Po každé výzvě jsme zpracovali podle vyhlášených kritérií smysluplný projekt, který byl způsobilý se o dotace ucházet a kterému byly později dotace také přiděleny. Úspěch v čerpání dotačních prostředků je výsledkem práce všech jednatelů naší společnosti,“ uvedl Jaromír Schneider, který má v DSZO administraci evropských dotačních projektů na starosti.

V tomto programovém období to bylo 181,7 milionu korun. Při jejich využití mohla DSZO realizovat investiční akce v celkové hodnotě 250,4 milionu korun. Šlo o 11 nových bateriových trolejbusů, modernizaci nebo výstavbu šesti elektrických měníren a výstavbu téměř kilometrového úseku nového trolejového vedení (v Otrokovicích). Realizace některých projektů ještě probíhá.

„Kdybychom nedokázali získat tyto dotační prostředky, uvedenou částku by ze svých rozpočtů musela uhradit města Zlín a Otrokovice, nebo by se rozvoj MHD v naší aglomeraci výrazně zpomalil. Jsme proto připraveni pozorně sledovat všechny výzvy i v následujícím programovém období EU, předkládat další projekty a pokusit se opět každou nabídnutou příležitost využít,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.

Anketa

Má Markéta Pekarová Adamová vaši důvěru?

1%
98%
hlasovalo: 34542 lidí

S využitím evropských fondů bylo v DSZO už od roku 2005 pořízeno postupně osm trolejbusů s dieselagregátem, v letech 2012–2013 šest autobusů, následovala velká dodávka 25 trolejbusů. V roce 2019 mohla DSZO díky dotacím zakoupit sedm bateriových trolejbusů pro elektrizaci provozu MHD v oblasti Kostelce, Štípy. Nyní je podepsána smlouva na dodávku čtyř bateriových trolejbusů, zejména pro ekologizaci provozu na lince č. 55 v Otrokovicích.

Veřejnost může aktuálně sledovat výstavbu téměř kilometrového nového trolejového vedení v Otrokovicích (dotace 8,1 milionu Kč). Méně viditelné očím cestujících, ale nepostradatelné pro řádný provoz elektrické trakce MHD bude také obnovování, modernizace a doplňování soustavy elektrických měníren napětí (dotace 59,5 milionu korun). Veškeré dotace z evropských fondů pro DSZO dosáhly od roku 2005 objemu téměř 540,7 milionu korun.

„Za možnost úspěšně se ucházet o dotační podporu z fondů EU vděčíme též vstřícnému přístupu města Zlína a města Otrokovice. Bez jejich pomoci bychom některé z projektů vůbec nemohli dokončit,“ uzavírá ředitel DSZO Josef Kocháň.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Cyklisté a koloběžkáři si mohou vybrat místo pro stojany

16:31 Olomouc: Cyklisté a koloběžkáři si mohou vybrat místo pro stojany

Do interaktivní mapy mohou cyklisté a majitelé koloběžek vložit svůj podnět na umístění nových stoja…