Nespokojenost s dosavadními informacemi o novém železničním koridoru, reakcemi zpracovatelů projektu na požadavky obcí i potřeba vysvětlení a změn v jeho přípravách však trvá. Starosta František Padělek se záměrem vyvolání dalšího jednání oslovil Ústecký kraj a požádal o slyšení na půdě Parlamentu ČR.
Na pozvání starosty Františka Padělka se již na začátku června v Roudnici nad Labem setkali zástupci Správy železnic s představiteli obcí ORP, aby prezentovali záměr realizace vysokorychlostní vlakové trati (VRT) spojující Prahu a Drážďany.
Ve spolupráci s německým správcem infrastruktury DB Netz AG probíhá příprava nového železničního spojení mezi Drážďany a Prahou, které je součástí evropského Orient/East-Med koridoru. Na české straně se jedná o výstavbu zcela nové trati, na německém území z části o novostavbu a z části o modernizaci stávající trati z Heidenau do Drážďan. Nová trať má zkrátit cestovní dobu mezi Drážďany a Prahou z 2,5 na 1 hodinu, zvýší kapacitu pro osobní i nákladní dopravu a sníží hlukovou zátěž v sevřeném údolí Labe. Součástí projektu ale není jen atraktivní spojení Drážďan, Ústí nad Labem nebo Litoměřic s Prahou, ale také nová trať vedoucí ze středních Čech přes Louny do Mostu, která přinese konkurence schopné časy pro cestu vlakem mezi Prahou a Podkrušnohořím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV