Strakonice: Pivovar Dudák chystá prodej plechovkového piva

08.12.2017 12:11

Měšťanský pivovar Strakonice, a.s. uvažuje o možnosti začít prodávat své pivo v plechovkách. Navíc se více zaměří na navýšení prodeje lahvového piva, které má od nynějška nové, unikátní etikety. Letos strakonický pivovar, který je posledním pivovarem u nás vlastněný městem, prodá přibližně podobné množství lahvových piv jako v roce 2016.

Strakonice: Pivovar Dudák chystá prodej plechovkového piva
Foto: Strakonice.eu
Popisek: Strakonice
reklama

„Prodej plechovkového piva u nás obecně výrazně roste. V letošním roce to bylo o 46 procent,“ uvedl sládek pivovaru Dušan Krankus. Nákup technologie sloužící k výrobě plechovkového piva by byl pro středně velký pivovar, kterým DUDÁK je, nereálný. Cena takové linky přesahuje desítky milionů korun. DUDÁK k tomu využije výrobní kapacity jiného zařízení, kde se bude dovezené strakonické pivo stáčet.

Při případném prodeji plechovkového piva chce obchodní oddělení pivovaru využít síť supermarketů a hypermarketů, kde se DUDÁK prodává. „Vzhledem k tomu jak se chová trh, nemůžeme supermarkety a hypermarkety vynechávat, i když ziskovost není velká,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru Martin Man. Ten posílil svůj tým na Moravě a v Praze, kde se zvýšil objem prodaného piva o desítky procent. DUDÁK se prodává téměř ve všech regionálních klíčových hypermarketech a supermarketech, což dříve nebylo zvykem. Zde se navíc prodávají i v tzv.multipacku.

V dárkovém balení se skleničkou a dvou litrovém džbánku se bude nyní prodávat i aktuální novinka - Vánoční světlý speciál. Jedná se o třináctistupňové, světlé pivo husté a výrazné pěny, ve kterém dominuje plná chuť, zvýrazněná přidaným pšeničným sladem je právě to, co by vás v čase Vánoc mohlo potěšit. „Vysoký podíl českého aromatického chmele Žatecké poloraného červeňáku se postará o správně vyrovnanou a lahodnou hořkost,“ popsal sládek Dušan Krankus.

Kvůli EET některé hospody zavřely, jinde omezili provoz

K většímu zájmu o lahvové pivo mají vést atraktivní, unikátní etikety, které se navíc budou každé tři měsíce měnit. „Jedná se o čtyři typy etiket, ty využívají inzeráty na pivo z roku 1925, jejichž text i kresby jsou z dnešního pohledu humorné, i když poučné, každopádně je třeba je brát s mírnou nadsázkou. Každé tři měsíce budeme motivy etiket měnit. Jsme pravděpodobně první pivovar u nás, který zadní etiketu využívá pro tento účel,“ vysvětlil Krankus. V únoru navíc pivovar dostaví i novou prodejnu u vstupu do pivovaru, kde se budou prodávat především lahvová piva a propagační předměty.

Kvůli protikuřáckému zákonu celorepublikově poklesl prodej sudového piva. „Mnoho našich restaurací je na vesnicích, obcích nebo menších městech, kde návštěvnost se zákazem kouření a dalších restrikcí, jako je například zákaz hracích automatů, EET, které byly vyhlášeny brzy za sebou, dlouhodobě klesá. Některé hospody zavřely, jinde omezili provoz, což má dopad na celkový trh s pivem. My se s tím musíme vyrovnat,“ uzavřel Martin Man.

DUDÁK-Měšťanský pivovar Strakonice a.s. letos slaví 367 let své existence. Od roku 2005 patří městu. Pivovar DUDÁK zaměstnává 60 lidí. S celkovým prodejem téměř 60 tisíc hektolitrů v kalendářním roce 2016 patřil Dudák k pivovarům s největší produkcí v oblasti Prácheňska a Pošumaví. Pivovar DUDÁK udržuje klasickou výrobu a zaměřuje se na produkci nepasterovaného piva za použití poctivých surovin (moravského sladu a žateckého chmele).

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Vyškov: Zoopark vítá nová mláďata, řádit bude brzy i smečka dingů

21:49 Vyškov: Zoopark vítá nová mláďata, řádit bude brzy i smečka dingů

Vyškovský Zoopark, který lidé tak rádi využívají k procházkám a odpočinku, byl veřejnosti s krátkou …