Plzeň patří mezi oblasti se zhoršenou kvalitou ovzduší. Nejlepším řešením, jak snížit imisní limity, je podle studie změna v organizaci dopravy.
„Ze studie, kterou jsme si nechali zpracovat, vyplývá, že zavedení nízkoemisní zóny v Plzni je možné v souladu se současnou právní úpravou jen v centrální oblasti města. Vzhledem k malé velikosti této zóny by ale takové opatření nebylo účinné,“ sděluje radní pro životní prostředí Irena Rottová. „V současné době nelze nízkoemisní zónu stanovit na průjezdném úseku komunikace, pokud neexistuje jiná silnice stejné nebo vyšší třídy, po které je možné zajistit obdobné dopravní spojení,“ doplňuje její slova vedoucí odboru životního prostředí plzeňského magistrátu Dagmar Svobodová.
Provedené výpočty ukázaly, že zavedením zóny v centrální části města by poklesl objem cest do centra jen o šest procent. „Přičemž dopad na emise a imisní zatížení škodlivých látek, jako je oxid dusičitý nebo polétavý prach, je zhruba pět procent,“ dodává Svobodová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: plzen.eu