Toto rozhodnutí bude znamenat vícenáklady v objemu zhruba 4 milionů korun. Toto byl také jediný argument, který hovořil proti zeleným střechám. O shodě zastupitelstva na tomto projektu hovořilo závěrečné hlasování, při kterém nikdo nebyl proti tomuto záměru. S návrhem ekologických řešení přišel zhruba před šesti týdny radní Michael Kohajda, a to na základě podnětů občanů.
„Na přestupním terminálu jsme navrhli dva typy zelených střech. Extenzivní, to znamená s nízkým porostem sukulentů, které budou na střechách nástupišť, a intenzivní, se zhruba šedesáticentimetrovým porostem z travin, jež pak umístíme na výpravní budovu a zastávku MHD. Střechy jsou prakticky bezúdržbové, bude třeba je jen jednou ročně zkontrolovat,“ popsali novinku hlavní projektant Luděk Cekr a architekt Miroslav Tempír.
Zároveň informovali, že i přes tuto změnu nebude muset být přehodnocena statika všech staveb se zelenými střechami. Ty dokážou zadržet nejen prachové částice, ale především 60 až 100 procent vody při běžném dešti a postupně ji uvolňovat do okolního prostředí formou vodní páry. Tím pádem jako přírodní klimatizace ochlazují své okolí, tedy prostor autobusového nádraží a zlepšují jeho celkové klima.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV