Nově ji na doporučení pracovní skupiny Trutnov bez překážek zavedl Městský úřad Trutnov, který nadále zkvalitňuje a rozšiřuje služby poskytované klientům. Tichá linka má ulehčit komunikaci s úředníky osobám se sluchovým nebo kombinovaným postižením. „Klient s takovým postižením nemůže využít klasický hovor po telefonu a při osobní návštěvě se také dorozumí velmi obtížně. Díky podpoře on-line tlumočníků či přepisovatelů, kteří jsou k dispozici při telefonickém kontaktu i při samotné návštěvě úřadu, je tato bariéra odstraněna. Klienta služba nic nestojí, ale nesmírně mu usnadní jednání s úřadem,“ popisuje novinku starosta Michal Rosa, který vznik pracovní skupiny Trutnov bez překážek inicioval.
Tichou linku provozuje po celé republice Tichý svět, o. p. s. A jak Tichá linka funguje? „Pokud klient komunikuje ve znakovém jazyce, vybere si on-line tlumočení a spojí se s tlumočníkem prostřednictvím videohovoru. Pokud komunikuje v českém jazyce, zvolí službu přepisu a spojí se s přepisovatelem skrze textové okno. Tlumočník/přepisovatel potom zprostředkuje s úřadem telefonickou nebo osobní komunikaci či upraví nebo přeloží text,“ vysvětluje fungování služby Michaela Novotná, Tichý svět, o. p. s. Služba pro jednání s trutnovským městským úřadem je k dispozici na stránkách www.trutnov.cz – tlačítko Tichá linka na hlavní stránce. V případě osobní návštěvy úřadu zajistí on-line tlumočníka proškolení zaměstnanci inforecepce ve vstupní hale budovy. Více informací o službě na www.tichalinka.cz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV