O třech aktuálních variantách jednali v zasedací místnosti primátora města zástupci občanského sdružení Děčínské fórum, CHKO Labské pískovce, CHKO České středohoří, ŘSD, krajského úřadu, vedení města, odborní pracovníci magistrátu, projektanti a zástupci místních dopravců. „Není jednoduché najít společnou řeč se všemi zúčastněnými stranami. Každé řešení se bohužel dotkne někoho z nás, nicméně pro rozvoj města je dopravní napojení na D8 nezbytné,“ řekl František Pelant, primátor města. Z jednání vyplynulo, že bude zpracována studie proveditelnosti na dvě ze tří variant navržených Děčínským fórem. První z navrhovaných možností by vedla po stávající silnici Děčín – Ústí nad Labem, tedy přetrasování silnice I/13 po realizaci Vilsnické a Kladrubské spojky a probíhající realizace silnice Liberec – Hrádek nad Nisou – SRN. Druhá, tzv. zelená varianta zachovává obslužnost Jílového i Děčína a využívá případnou Vilsnickou spojku. Jedná se o obchvatovou variantu, která v podstatě kopíruje variantu údolím Chrochvického potoka. Vedena je však v mnohem větší vzdálenosti od navrhované trasy ŘSD. Všechny varianty Děčínského fóra nejsou technicky zpracovány, jsou pouze ve fázi návrhu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mmdecin.cz