Součástí funkční a moderní MHD na celém světě jsou kromě nových vozidel a krátkých intervalů také nezbytné úpravy infrastruktury, aby měla veřejná doprava přednost před osobními automobily. Jako první začaly v Praze fungovat světelné křižovatky dávající přednost tramvajím, které se začaly ve větší míře rozvíjet už ve druhé polovině 90. let.
První křižovatky, které dají přednostně zelenou přijíždějícímu autobusu, začaly kvůli komplikovanějšímu technickému řešení na bázi GPS fungovat až v roce 2003 a od roku 2007 jich začalo v Praze výrazně přibývat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy