Filip Křížek už je mezi nadšenci do historických vozítek znám - nešlo o prvního „staříčka“, který se mu dostal do rukou. „V 96. roce zjistili, že umím dělat oblouková okna, tak přišel první veteránista s požadavkem na repasi dřevěných částí karosérie,“ vzpomíná, jak se do jeho truhlárny dostaly automobily. Několik bugatek i pragovek už mu dílnou prošlo, ale také třeba poválečná mercedeska z 51. roku.
Nyní byla práce, kterou si na něj přichystal pražský sběratel Pavel Procházka, velmi specifická a výsledek nejasný. Karoserii, která se v meziválečné éře vyráběla jako dřevěná oplechovaná, totiž mohl na dochovaný podvozek „vykouzlit“ jen podle černobílých fotografií.
Polystyrenové fáro?
Než se pustil do řezbářské práce, musel se ale nejdřív skutečného tvaru a proporcí dobrat nanečisto. Prvně se tedy pokusil vyrobit polystyrenový model, a to ve skutečné velikosti, nalakovat jej a umístit zkusmo na podvozek. Strávil nad tím spousty hodin koumání, předělávání – znovu brousit, kytovat, aby se dopracoval k finální podobě… „Po polystyrenu se dělaly šablony ze sololitu, pak teprve jsem to mohl začít opravdu skládat,“ podotýká. Odbornou radou pomáhali i experti z Technického muzea.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV